Beantwoorden
wannesT
Experienced Weetjesweter
Berichten: 34
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag Dat loopt vlotjes.

Kan ik de Telenet Wireless modem zelf verplaatsen?

Hallo,

 

ik zou zelf de wireless modem verplaatsen naar de andere kant van de muur. Dus een gat in de muur en een langere kabel plaatsen tussen de verdeler en de modem. Doel is om een muur minder te hebben tussen de modem en de plaats waar we meest werken. Ik ondervind, door een laptop te verplaatsen, dat die muur een significant verschil betekent qua wifi signaal.

Kan deze actie een probleem zijn voor iets anders?

 

mvg

Wannes 

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: wireless modem telenet verplaatsen

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kan ik de Telenet Wireless modem zelf verplaatsen?

@wannesT  Als je dit correct doet met de juiste kabel en connectoren zal dat geen probleem vormen. En als je dan toch bezig bent. Kleef eens een stuk aluminiumfolie op de muur achter de modem. Natuurlijk als je niet echt signaal nodig hebt aan de achterkant.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan ik de Telenet Wireless modem zelf verplaatsen?

@wannesT  de actie die je wil doen gaat geen gevolgen hebben tenzij je in de andere ruimte waarde modem nu hangt ook vaak zit. Dat wil dan zeggen dat je in die ruimte minder wifi bereik gaat hebben. Als dat geen probleem is voor jullie voorzie ik ook geen probleem om de actie ten uitvoer te brengen. Je kan misschien ook eventueel kijken voor een Wifi powerline setje of een router of een AP. 

 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/business/klantenservice/bestel-uw-wifi-booster

https://www2.telenet.be/nl/netwerk-en-kwaliteit/overzicht/wifi-booster/

 

Op die manier moet je geen gaten boren en kan je werk besparen dus kijk goed wat je wil doen het is enkel als tip en advies bedoeld want het is jullie keus.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Kan ik de Telenet Wireless modem zelf verplaatsen?

Een UTP kabel en daarop een AP is meestal de eenvoudigste manier om betere WiFi op een plaats te hebben. niet enkel eenvoudig maar ook : betrouwbaar en snelle WiFi


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.