24748
netweters
|
152275
antwoorden
|
20687
vragen
|
Op de Telenet website vind ik "Kies voor Authenticated SMTP om altijd en overal mails te kunnen versturen".
Echter staat er niet bij hoe ik dat moet doen. Ik zie wel ergens staan dat dit bij de instellingen van je mailprogramma (in mijn geval Mail van Apple) moet doen, maar ik kan het helaas niet vinden. Iemand een suggestie? Hélène
Open de app Mail
Bovenaan in het menu Mail keuze je voor voorkeuren (Let op!!! NIET accounts kiezen)
In voorkeuren ga je naar het tabblad accounts.
Selecteer daar je telenet account.
Op het tabblad "Serverinstellingen" kan je de uitgaande server invullen.
Bij account selecteer je het telenet email adres
Gebruikersnaam is je e-mailadres
Vul het wachtwoord in
Bij hostnaam vul je smtp.telenet.be
Succes
Dat had ik allemaal al gedaan en ook gecheckt. Lijkt in orde, mails gaan er toch niet uit. Ik krijg de melding: De "reactie van de server was: must authenticate first". Nog een idee? Op mijn man zijn Macbook en op mijn Iphone lukt het plots wél. Alleen mijn Macbook blijft tegenstrubbelen. Via ICloud lukt het natuurlijk wel.
Dat heb ik net gedaan, opnieuw de uitgaande server ingevoerd. Nu lukt het wél om de mails te verzenden. Waarschijnlijk had ik bij "sta onbeveiligde identiteitscontrole toe" het vinkje niet gezet. Het moest deze keer aan de instellingen liggen omdat hij bij de andere devices wél sinds gisteren weer mogelijk was de mails te verzenden.
Bedankt allemaal voor jullie hulp en hopelijk blijft het nu weer 3 jaar normaal functioneren. mvg Hélène
Terug bij af: niets gedaan en nu kan ik wéér geen mails verzenden met het Telenet account. Idem voor echtgenoot zijn Macbook en mijn Iphone. Helaas pindakaas, ik zie ervan af om hier nog verder aandacht aan te besteden. Er gebeuren dingen zonder ons medeweten (ineens eergisteren poort 143 bij uitgaande mails ????) en dat gaat mijn petje te boven. Dan maar via ICloud account werken zolang we in het buitenland zijn. mvg Hélène
@Hélène@ schreef:Dan maar via ICloud account werken zolang we in het buitenland zijn. mvg Hélène
Anders kunnen ze je email niet meelezen. 😉