24775
netweters
|
152610
antwoorden
|
20723
vragen
|
Zijn onlangs overgeschakeld van ExpressNet (ancient, I know) naar All-Internet 150, geregeld door de werkgever. Blijkbaar ging dit niet automatisch gepaard met een hardware upgrade waardoor ik onze oude Motorola SB5100E (max 30Mbps) zelf ben gaan inruilen in de Telenet winkel voor een nieuwe. In de winkel werd gegarandeerd dat als ik gewoon de nieuwe aan zou sluiten op de coaxial kabel, en dat hij automatisch alles ging instellen en gewoon zou werken.
Niet dus. Na aansluiten linkt hij elke website automatisch door naar selfstarter.telenet.be waarop vermeld staat dat er geen nieuwe diensten beschikbaar zijn. Het is dan ook geen nieuwe dienst, gewoon vervanging van hardware... De hardware bekijken op mijn.telenet.be geeft nu een foutmelding, je "WiFi Paspoort" idem dito. Het is echt enorm **bleep** omdat ik letterlijk 3x gevraagd heb "Gewoon aansluiten op de kabels die in de oude zaten, en dat zal werken, right?" en het achteraf toch niet blijkt te werken. Iemand ideëen, ervaring, advies?
@ArnaudH ik ga jammer genoeg moeten meedelen dat u hiervoor naar de klantendienst dient te bellen. Uw orders zijn waarschijnlijk niet doorgelopen en daardoor heeft de modem geen aanmelding. Vanaf maandag best terug te bellen omdat de achterliggende dienst in het weekend niet werkt. Maak een notitie van de mac adressen zodat deze ook door gegeven kunnen worden.
U dient door te geven , HGW MAC ID , HFC MAC ID , MTA MAC ID. Deze info is te vinden op de sticker op uw doos waar de modem in heeft gezeten.Spijtig genoeg kan dit voorkomen bij een modem swap en ik spreek uit ervaring.
Ik ben een week geleden ook een nieuwe gaan halen. Na een kwartier zou hij werken. Vier uur later na twee telefoontjes is het in orde gekomen. De info op de sticker die bij de modem zit bevat alle info die je nodig hebt.
Succes