Beantwoorden
ArnaudH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Krijg vervangen modem niet aan de praat

Zijn onlangs overgeschakeld van ExpressNet (ancient, I know) naar All-Internet 150, geregeld door de werkgever. Blijkbaar ging dit niet automatisch gepaard met een hardware upgrade waardoor ik onze oude Motorola SB5100E (max 30Mbps) zelf ben gaan inruilen in de Telenet winkel voor een nieuwe. In de winkel werd gegarandeerd dat als ik gewoon de nieuwe aan zou sluiten op de coaxial kabel, en dat hij automatisch alles ging instellen en gewoon zou werken.

Niet dus. Na aansluiten linkt hij elke website automatisch door naar selfstarter.telenet.be waarop vermeld staat dat er geen nieuwe diensten beschikbaar zijn. Het is dan ook geen nieuwe dienst, gewoon vervanging van hardware... De hardware bekijken op mijn.telenet.be geeft nu een foutmelding, je "WiFi Paspoort" idem dito. Het is echt enorm **bleep** omdat ik letterlijk 3x gevraagd heb "Gewoon aansluiten op de kabels die in de oude zaten, en dat zal werken, right?" en het achteraf toch niet blijkt te werken. Iemand ideëen, ervaring, advies?

Tags (2)
0 Likes
4 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Krijg vervangen modem niet aan de praat

@ArnaudH  ik ga jammer genoeg moeten meedelen dat u hiervoor naar de klantendienst dient te bellen. Uw orders zijn waarschijnlijk niet doorgelopen en daardoor heeft de modem geen aanmelding. Vanaf maandag best terug te bellen omdat de achterliggende dienst in het weekend niet werkt. Maak een notitie van de mac adressen zodat deze ook door gegeven kunnen worden.

U dient door te geven , HGW MAC ID , HFC MAC ID , MTA MAC ID. Deze info is te vinden op de sticker op uw doos waar de modem in heeft gezeten.Spijtig genoeg kan dit voorkomen bij een modem swap en ik spreek uit ervaring.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Krijg vervangen modem niet aan de praat

@ArnaudH  In de shop hebben ze uw modem niet goed in het systeem gestoken. Brave jongens/meisjes maar nog niet competent genoeg.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Krijg vervangen modem niet aan de praat

@ArnaudH 

Ik ben een week geleden ook een nieuwe gaan halen. Na een kwartier zou hij werken. Vier uur later na twee telefoontjes is het in orde gekomen. De info op de sticker die bij de modem zit bevat alle info die je nodig hebt.

Succes


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Krijg vervangen modem niet aan de praat

Vorige week exact hetzelfde meegemaakt, paar telefoontjes (en enkele uren) later was alles opgelost. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes