Beantwoorden
kulens
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Lage downloadsnelheid

Reeds enige tijd kampen we met lage downloadsnelheden. We zouden theoretisch 200Mbps hebben volgens het abonnement, echter hebben we maar een gemiddelde van ~20Mbps! Soms valt de verbinding ook voor een 10 minuten weg!

 

Alles hebben we al geprobeerd. Vorige maand is een installateur langs geweest en heeft de zwarte modem vervangen door een (nieuwe) witte versie. Toen hadden we momenten dat we soms de 200Mbps bereikten, echter is deze tijd voorbij. Onze buurvrouw heeft ook bevestigd dat ze max. downloadsnelheden heeft van ~20Mbps, dus dit duidt sterk dat het geen "intern" probleem is? 

 

Gisteravond heb ik terug de telenet helpdesk gebeld. Men zal terug een installateur sturen en deze zal  langs komen om (weeral) ons huisnetwerkje te controleren. Maar daar zit toch volgens mijn gevoel het probleem niet? Zijn er nog mensen met deze ervaringen? Wat kan je best doen?

 

De upload-snelheden schommelen tussen de 15 en 20Mbps, dus deze lijken wel in orde?

0 Likes
8 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Lage downloadsnelheid

Is dit de snelheid die ge haalt als ge met een UTP kabel verbonden bent met de modem?

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kulens
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Lage downloadsnelheid

Ja, inderdaad. Geprobeerd met zowel wifi van telenet als utp-kabel rechtstreeks op telenet-modem, steeds zelfde resultaat.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Lage downloadsnelheid

De kans is groot dat het inderdaad aan de buitenbekabeling ligt aangezien de buurvrouw er ook last van heeft.

Dit is niet uitzonderlijk, bij mij thuis is vele jaren geleden de installateur ook eens op zijn ladder mogen kruipen om aan de straatkant boven in de electriciteitspaal alle connectors van het verdeelkastje te vervangen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kulens
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Lage downloadsnelheid

Dank voor de feedback. Ik hoop dat de installateur dat dan ook gaat doen. Want als je met de telenet-helpdesk praat is het steeds dat er iets mis zou kunnen zijn met je interen netwerk, en er dus niets mis is met de infrastructuur "buiten" je tuin. Gisteren heb ik een uur met de helpdesk aan de lijn gehangen om hen proberen te overtuigen dat het probleem echt niet aan mijn netwerkje thuis ligt...

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Lage downloadsnelheid

Een TN technieker kan zeer snel vaststellen of het probleem aan uw eigen netwerkje ligt of niet. Hij koppelt uw netwerk aan de modem af en hangt zijn laptop rechtstreeks aan uw modem. Als dan het probleem zich eveneens voordoet ligt het dus met zekerheid NIET aan uw eigen netwerkje. Ervan uitgaande dat de modem zelf OK is natuurlijk, maar ook dat is dan voor rekening van TN.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Lage downloadsnelheid

Ik weet niet in wat voor omgeving je woont, maar staat er in uw straat bvb om de twee woningen zo een grijs bakje aan de straatkant? Dat zijn TN aansluitingen. En die zijn redelijk dikwijls beschadigd (voetgangers, fietsers, auto's, vandalen ...) Als je voor uw deur (of uw naaste buur, op de scheiding ergens) eens gaat kijken en er staat zo een bakje in lamentabele toestand zou daar het probleem wel eens kunnen zitten.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kulens
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Lage downloadsnelheid

Dank voor deze tip. Vorige maand is er al een technieker langs geweest en toen heeft deze al bevestigd dat het niet aan mijn (inter) netwerk lag. Dus werd de modem veranderd, echter blijkt dit dus niet de oplossing van het probleem te zijn.

Maar ik ga straks inderdaad eens kijken naar deze grijze bakjes in de straat. Een waardevolle tip 😉

0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Lage downloadsnelheid

Daarnaast bv. ook de theoretische snelheid op uw adres nakijken (minimum, normaal, maximum in functie van uw abo)

https://shop.telenet.be/shop/nl/speed

Een snelheid van +/- 20 Mbps lijkt mij in eerste instantie zeker niet normaal/gebruikelijk voor een Tnt coax aansluiting en vermits uw buurvrouw een gelijkaardig fenomeen ziet, lijkt mij het probleem bij Tnt te zitten (als de coax-kabels nog aan de licht/electriciteitspylonen hangen zullen er evenwel geen  grijze "paddestoelen" zijn)

0 Likes