Beantwoorden
Leannumber
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Lage snelheid via UTP-kabel Niko RJ45-muuraansluiting

Heb UTP cat 5e kabel (gekocht bij HUBO) getrokken van telenet modem (in garage) naar Niko RJ 45 muuraansluiting in Bureau (5 m kabel).  Volgens abonnement zou ik een theoretische downloadsnelheid moeten hebben van 300 Mbps.  Met de Ookla speedtest stel ik volgende vast.  Laptop aangesloten rechtstreeks met kabel op de modem = 268 Mbps.  Laptop aangesloten op RJ45 muurbox in bureau = 88 Mbps.  Heb configuratie aangesloten draadkleuren in RJ45 gechecked (Versie B) en zijn vlgs mij OK.   Onbegrijpelijk, iemand nog een suggestie ? 

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Probleem met downloadsnelheid via UTP kabel

Tags (2)
0 Likes
4 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Lage snelheid via UTP-kabel Niko RJ45-muuraansluiting

@Leannumber heb je alle paren van je utp kabel gebruikt? want anders blijft deze connectie steken op 100mbps. Voor gigabit moet je ze allemaal gebruiken. 

Je zou ze als volgend moeten aansluiten : oranje-wit, oranje, groen-wit, blauw, blauw-wit, groen, bruin-wit, bruin.

Zo zou het moeten werken.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Leannumber
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Lage snelheid via UTP-kabel Niko RJ45-muuraansluiting

Hey Kristof, ja hoor alles aangesloten zoals je hebt beschreven en idem voor de UTP klem aan de andere zijde van de kabel die in de modem gaat.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Lage snelheid via UTP-kabel Niko RJ45-muuraansluiting


@Leannumber  schreef:

 Heb configuratie aangesloten draadkleuren in RJ45 gechecked (Versie B) en zijn vlgs mij OK.   Onbegrijpelijk, iemand nog een suggestie ? 


Als je zelf kabels maakt of aansluit, dan zou ik je ten stelligste aanbevelen om een kabeltester aan te schaffen, en de verbindingen te testen. Dan pas ben je 100% zeker dat alles OK is...

 

Controle of de kleurtjes goed zitten is niet voldoende, ze moeten ook nog goed contact geven ..

 

Vooral het aanbrengen van een RJ45 stekker op de UTP kabel vraagt een beetje ervaring ...

 

Het aansluiten op de RJ45 Niko contactdoos gaat meestal vlotter vind ik.

 

 

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Lage snelheid via UTP-kabel Niko RJ45-muuraansluiting

@Leannumber hoe lang is uw utp kabel? Niet langer dan 100m?

Het kan ook zijn dat uw kabel ergens langsloopt waardoor er storingen zijn. Je had beter de schielded utp gekozen. Deze is afgeschermd voor interferenties. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes