Beantwoorden
TD
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Langdurige problemen internet

Hallo allemaal,
Ik maak deze post omdat ik al een zeer lange tijd (sinds aug-sep) problemen heb met het internet. Op de zoveel tijd gaat de packet loss helemaal omhoog. Wanneer ik een online game speel wordt ik hier dus direct uit gegooid. Ook bij discord word ik soms onhoorbaar of hoor ik anderen niet meer. 

Heb op mijn 2de beeldscherm constant een ping staan naar het dns adres 8.8.8.8 van google en  ook naar de discord server waar ik op dat moment in zit. Wanneer de verbinding weg valt is dit ook duidelijk te zien.

ping naar google en discordping naar google en discord

Hierna ben ik verder op zoek gegaan en iemand zei dat ik met winmtr ook wat zou kunnen zien. Hierop kan je duidelijk zien dat bij 2 access.telenet.be adressen een hoge packet loss te zien is. 

winmtr googlewinmtr google

Dan heb ik via pingplotter ook een paar tests gedaan. Daarop kan je duidelijke pieken zien in de packet loss die ervoor zorgen dat alles wegvalt.Inkedwww.google.com_LI.jpg

(heb geprobeerd de ip's wat weg te halen, excuses als hier belangrijke info tussen staat)
Dit is dus alles dat ik tot nu toe heb gevonden. Er is al een technieker langs geweest maar die heeft het probleem ook niet gevonden. Daarom heb ik deze post gemaakt, misschien kan iemand van jullie helpen met dit probleem. Alvast bedankt!

0 Likes
1 reactie
Suzy
Community Manager
Berichten: 7387
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Langdurige problemen internet

Bedankt voor je uitgebreide topic, @TD. Is er iemand die uit de uitleg en screenshots die werden gedeeld  wat advies of een oorzaak kan detecteren? Deel het dan zeker! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes