Beantwoorden
DiJi
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Lagere snelheid op UTP poort

Beste,

 

Zonet in mijn nieuw appartement ingetrokken waar er bekabeld internet is in de living en de bureau.

In de bureau heb ik mijn game/stream set up geïnstalleerd waarbij ik merkte dat mijn internetsnelheid toch niet alles was. Heb dan maar speedtesten uitgevoerd op de UTP poorten en rechtstreeks bij de modem zelf. Overal kom ik netjes in de buurt van mijn 300 mbps behalve in mijn bureau. Daar blijf ik steken op max 90 mbps. Heb al verschillende kabels geprobeerd maar lijkt niet te helpen. Iemand enige tips?

0 Likes
3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Lagere snelheid op UTP poort

@DiJi 

En die kabel in je bureau is dat dan ook een rechtstreeks verbinding naar de modem of zit dat in de muur in zo een aansluiting. 

Schermafbeelding 2022-02-10 om 16.02.40.png


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Lagere snelheid op UTP poort

Toch eens de bedrading nakijken. Tot 100 Mbps heb je maar 4 van de 8 draadjes nodig om te werken. Hogere snelheden moet je alle 8 de draadjes goed aangesloten hebben. Als 1 wit oranje, 2 oranje, 3 wit groen en 6  groen correct zijn aangesloten zal je 100 Mbps halen. Dus als er 1 van de 4 andere niet correct is aangesloten zal je nooit boven de 100 gaan.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Lagere snelheid op UTP poort

Kijk eens naar de eigenschappen van de verbinding op de PC. Vermoedelijk staat deze op 100Mb.

Stel uw internet adapter van uw PC eens vast in op 1Gb. Werk uw inter nu nog?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes