24748
netweters
|
152281
antwoorden
|
20688
vragen
|
Beste, ik wil 1 SIM kaart gebruiken voor mobiel internet op mijn laptop (via SIMkaart slot dat ingebouwd is). Unlocken (pincode) van SIMkaart lukt zonder problemen, maar ik geraak niet op het netwerk (staat zelfs iets van Base vermeld), ook niet met APN instellingen (zie bijlage). Wat kan ik best doen om op mijn laptop op internet te geraken via de SIMkaart (op Windows10pro)?
Het probleem ligt niet bij de SIM kaart, want ik heb reeds een nieuwe SIM kaart gaan afhalen om te testen...of alles daarmee zou werken
Volgende instellingen zijn ingesteld (maar ik krijg toch geen verbinding met websites):
.
Via de technische dienst helpdesk van Telenet en in de winkel kunnen ze mij niet verder helpen...
Ik kan de afbeeldingen nog niet zien, maar is het een King of Kong surf abonnement of onderdeel van Wigo?
Kan je de instellingen eventueel aanpassen of lukt dat niet?
Hoe komt het dat je de foto's niet kan zien? -> opgelost hoop ik door foto's naar openbare groep te verplaatsen...
Het is een onderdeel van ons WiGo abonnement.
Ik kan alles instellen (administrator op laptop)
Nu kan ik ze wel zien. Het lijkt mij toch allemaal normaal. Je hebt blijkbaar verbinding met het internet. Het netwerk zal uiteraard Base noemen want je zit op het vroegere Base netwerk en nu Telenet.
Moet je nu niet rechts onderaan bij internettoegang kiezen voor dat netwerk?
Eventueel laptop eens af en aan zetten?
Waar juist?
Zo staat hij eens connected (WiFi uit)
Als het een KingSurf of KongSurf simkaart is, dan is de APN: mobile.internet.be
Voor alle andere Telenet mobiele abonnementen (Wigo/King/Kong) is de APN: telenetwap.be
FYI afbeeldingen dienen eerst goedgekeurd te worden door een moderator, Krak, oid.
Dat heb ik juist gedaan, dus de afbeeldingen zouden nu voor iedereen zichtbaar moeten zijn.
Biedt APN Telenet Sim naar default eventueel geen oplossing?
Ref:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/algemene-instellingen-telenet-mobile/