Beantwoorden
WoutEngels
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Lokaal IP-Adress bij Port Forwarding

Ik zou van op mijn laptop willen portforwarden, maar de lokaal ip-addressen die ik kan invullen moeten beginnen met 192.168.0.xxx maar mijn intern ip address van mijn laptop is 192.168.1.102 en dit kan ik dus niet invoeren want ik kan alleen de xxx aanpassen. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb al gelezen om een static ip address in stellen maar dat ging ook niet goed. Alle hulp is welkom

0 Likes
28 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7782
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Lokaal IP-Adress bij Port Forwarding


@WoutEngels  schreef:

 Ik heb daarnet een server gedraaid van een ander spel met dezelfde port en wanneer die server op stond zei die website wel dat de poort open is. Nu dat ik de server van dit ander spel draai en ook als ze niet draait zegt die website dat die poort(en) gesloten zijn, ook al heb ik al 10x gecontroleerd dat alles goed is geconfigureerd op de modem en router.


Ik vrees dat de knoop hier ergens ligt. Probeer eens voor dat ene spel een andere poort in te stellen en uiteraard te forwarden. Als je 2 verschillende dingen draaien hebt op een en hetzelfde IPadres met dezelfde poorten kan dit volgens mij niet goed gaan.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WoutEngels
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Lokaal IP-Adress bij Port Forwarding

Ik draai deze 2 server niet tegelijk, was gewoon eens om te testen of mijn vrienden op die andere server wel konden verbinden en dit ging. Is een poort open van zodra je het port forward of van zodra iemand van buiten je netwerk deze poort weldegelijk gebruikt om te communiceren met het ingestelde IP address? Ik vind het eigenaardig dat deze websites zeggen dat de poort toe is (ook al zijn ze geconfigureerd om open te zijn), maar ze zijn wel open eenmaal ik die andere server draai. Wanneer ik die weer afsluit en de server voor het ander spel draai dat ik nodig heb, zeggen ze dat de poort nog steeds toe is. 

 

Ik heb ook Port Forward Network Utilities gebruikt, dit is een handig programma dat je vertelt of op je eigen toestel de poorten geopend zijn naar dit toestel. Dit programma zegt dat ze wel geopend zijn. Waarom zeggen websites dan van niet en kunnen vrienden niet verbinden? Ik heb de poorten ook al toegestaan in mijn firewall op mijn laptop.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Lokaal IP-Adress bij Port Forwarding

@WoutEngels 

Een poort is open als er een service achter draait. Uiteraard moet de weg naar die poort ook toegangkelijk zijn: correcte port forwarding, toelating van firewall (forwaeding geeft een impliciete toelating) en ook geen beveiligingsprogrammatuur op het toestel dat inkolend verkeer op de bewuste poort blokkeert.

DaveVbB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Lokaal IP-Adress bij Port Forwarding

Om het niet al te moeilijk te maken:

Je gebruikt wss die extra router als wifi of extra switch?

Sluit deze correct aan. Kabel komende van de telenet modem/router in een switch port van je router ipv in de WAN port. 

Alvorens dit te doen, eerst NAT en DHCP server op die extra router uitzetten.

 

Nu zou alles mooi een IP address moeten krijgen via de modem van telenet. Daar netjes je poorten forwarden en klaar 😉

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7782
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Lokaal IP-Adress bij Port Forwarding

@DaveVbB  Vraagsteller heeft initieel aangegeven de router echt als router te gebruiken en dit ook zo te houden. Wat perfect mogelijk is. Ik vraag me alleen af of 2 gelijkaardige services kunnen draaien op dezelfde poorten. Ik maak de vergelijking met 2 websites die draaien op dezelfde webserver met 1 IPadres. Hoe weet een router welke website hij moet aanbieden? Alles gebeurt via IP adres en poorten niet via domeinnamen of wat dan ook. Is er dan geen extra software nodig om het verzoek naar de juiste service te leiden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Lokaal IP-Adress bij Port Forwarding


@igvfer  schreef:

@DaveVbB  Vraagsteller heeft initieel aangegeven de router echt als router te gebruiken en dit ook zo te houden. Wat perfect mogelijk is. Ik vraag me alleen af of 2 gelijkaardige services kunnen draaien op dezelfde poorten. Ik maak de vergelijking met 2 websites die draaien op dezelfde webserver met 1 IPadres. Hoe weet een router welke website hij moet aanbieden? Alles gebeurt via IP adres en poorten niet via domeinnamen of wat dan ook. Is er dan geen extra software nodig om het verzoek naar de juiste service te leiden.


De vraagsteller draait geen twee gelijkaardige services te zelfder tijd. Er komt een externe vraag naar poort x van de HGW. Met de portforwarding stuurt de HGW die vraag door naar de eigen router. De eigen router stuurt dit door naar de pc. Als de enkel de service van spel A actief is, zal spel A reageren. Als enkel de service van spel B actief is, zal spel B reageren. Zolang beide services niet gelijktijdig actief zijn, is er geen vuiltje aan de lucht. Ik mag alleen veronderstellen dat de vraagsteller weet dat hij ook de services moet controleren en desnoods manueel moet stoppen.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7782
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Lokaal IP-Adress bij Port Forwarding


@janne_man  schreef:

Zolang beide services niet gelijktijdig actief zijn, is er geen vuiltje aan de lucht. Ik mag alleen veronderstellen dat de vraagsteller weet dat hij ook de services moet controleren en desnoods manueel moet stoppen.

Dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Ik ken niets van dergelijk spelservers maar ik probeer een bepaalde netwerk logica te volgen. Zeker als er gezegd wordt dat het voor het ene spel lukt en voor het andere niet dan kan het niet aan de portforwarding liggen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DaveVbB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Lokaal IP-Adress bij Port Forwarding

Volgens mij gaat het toch mis met die twee routers achter elkaar. Op de eerste router zal de IP header herschreven woorden met het WAN ip van de tweede router. Op de tweede router zal de header weer herschreven worden met het IP address van de server. Ik weet echter niet of de replies wel juist gaan gestuurd worden. Volgens mij gaat de reply gestuurd worden naar het LAN IP van de eerste router ipv naar de remote client. Om dit te zien zou je even wireshark of tcpdump moeten draaien.

2 services op zelfde port met zelfde IP is niet mogelijk. (In geval van websites kan je dit oplossen met virtual hosts)

 

Wat wel vreemd is is dat een service wel werkt en de andere niet.  

 

0 Likes
WoutEngels
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Lokaal IP-Adress bij Port Forwarding

Ja, ik gebruik deze router zodat ik mijn 2 devices op mijn kamer kan aansluiten via een Ethernet kabel en ook voor de wifi. Het is een router van het type tp-link archer c2. Ik heb de Ethernet kabel van de Telenet modem aangesloten in de blauwe 'Internet' poort op de router. Uit de gele 'Ethernet' poorten heb ik dan kabels naar mijn desktop en laptop. Wat doen NAT en DHCP en waarom zou ik deze moeten uitzetten? Zou dit dan het probleem oplossen? Gaat dit ervoor zorgen dat alles hier boven ook op het netwerk van Telenet zit (192.168.0.xxx) ipv op het aparte netwerk dat het nu is (192.168.1.xxx)?

0 Likes
WoutEngels
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Lokaal IP-Adress bij Port Forwarding

Moet ik die wireshark of tcpdump eens draaien? Terwijl ik de server draai of niet?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7782
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Lokaal IP-Adress bij Port Forwarding

@WoutEngels  Inderdaad, je degradeert dan uw router tot een AP/switch.  En alles komt op 1 (Telenet) netwerk te zitten. iets makkelijker maar ik denk niet dat dit uw probleem gaat oplossen. Het zijn 2 services die van dezelfde poorten gebruik maken en zelfs als ze niet tegelijk draaien kan dit voor verwarring zorgen. Daarom eens kijken hoe je van poorten kan veranderen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Lokaal IP-Adress bij Port Forwarding

@WoutEngels 

In je reacties zie ik voortdurend elemeneten die je voordien niet gemeld hebt. Dat is helemaal niet erg en komt allicht door voortschreidend inzicht.

Zou je eens een volledig beeld kunnen geven van je installatie.

HGW van Telenet 192.168.0.1 verbonden met router TP-Link wan 192.168.0.x lan 192.168.1.1

verbondenmet TP-Link: pc lan 192.168.1.y, laptop lan 192.168.1.z

Op pc draait xxx als server en gebruikt poorten ...

 

Zo iets of een getekend schema.

Je krijgt verschillende sugesties. Als je iets probeert,beperk u tot één. Het lijkt trager maar is dat daarom nog niet. Door stap per stap te werken kan je beter zien wat een bepaalde wijziging tot gevolg heeft.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7782
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Lokaal IP-Adress bij Port Forwarding

@WoutEngels  Een beetje aan het zoeken geweest. Bij de installatie van de server kan je blijkbaar een batchfile installeren waarin de parameters van de verbinding moeten komen. Ook welke poorten moeten gebruikt worden en dat hoeven de standaardpoorten niet te zijn.

Dus ik zou zorgen dat dit andere poorten zijn dan deze die gebruikt worden voor uw andere game.

Een citaat:

Port Forwarding

There are many websites with tutorials on port forwarding. It is highly suggested you visit portforward.com, which offers tutorials for the majority of routers.

What ports work depends on you. Try forwarding 27015 as the port, and 27016 as the query port. 27015, 27016, and 7777 are the most common ports that work.

You MUST forward both TCP and UDP for your server to show up on any lists. You can make sure your ports are open by using the tool from portforward.com, that is, after you

Enter the ports that you have forwarded in the start_server.bat file you should have created earlier. For example,

start ShooterGameServer.exe TheIsland?listen?SessionName=<server_name>?ServerPassword=<join_password>?ServerAdminPassword=<admin_password>?Port=7777?QueryPort=27015?MaxPlayers=<max_players></max_players>

Good luck, port forwarding is not very easy.

Ik heb dit gevonden op deze site:

https://ark.gamepedia.com/Dedicated_Server_Setup 

 

Een beetje ervoor staat een ganse uitleg wat je ook moet doen op de windows firewall.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WoutEngels
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Lokaal IP-Adress bij Port Forwarding

Ik denk dat ik het gefixt heb. Heb me vandaag eens bezig gehouden met alles te herconfigureren. Heb de router na de telenet router ingesteld als access point en DHCP uitgezet voor de router, zodat alleen de router van telenet dit doet. Nu kan ik toch zelf al de server vinden, niet alleen in LAN maar ook als ik mn eigen extern IP address en poort meegeef. Nu nog eens testen met vrienden

0 Likes