Beantwoorden
Mike_F
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Lokaal netwerk voor CCTV camera systeem

Recent heb ik op AliExpress een cctv camera systeem gekocht (camera's en een recorder). Ik zou deze graag verbinden met mijn netwerk, de beelden worden echter doorgezonden naar een chinees bedrijf die deze dan via hun eigen app (XMEye pro) ter beschikking stellen. Dit is ongewenst voor mij, dus zou ik het systeem in een lokaal netwerk willen 'plaatsen' waarbij ik de beelden via toestellen die bij mij thuis op het netwerk aangesloten zitten wil kunnen bekijken (dus bv via de digitale tv indien mogelijk).

 

Bijkomend wil ik ook een toegang plaatsen ( via port forwarding denk ik dan) zodat ik via het internet ergens anders buitenshuis ook zou kunnen bekijken via de smarthphone, zonder dat de cctv de beelden kan doorsturen naar de producent/ het bedrijf die de app aanbied. Kan ik deze uitgaande verbinding blokkeren in de modem van telenet?

 

Het router type is 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS). Ik heb geen extra switch staan of dergelijke behalve een wifi extender. De camera's zijn allemaal al getest en werken, net zoals de app maar deze zou ik liever niet gebruiken. Na wat opzoeken zag ik dat mogelijke oplossingen een NAS of een aparte switch/ router plaatsen zijn. Ik weet niet zeker wat het gemakkelijkste is mits mijn ervaring met netwerking zeer beperkt is, dus hoop ik om wat raad/ een mogelijk stappenplan.

0 Likes
4 reacties
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 233
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Lokaal netwerk voor CCTV camera systeem

je  koopt hiervoor best cams dewelke mjpeg streaming bieden, via hun lokaal adres op je thuisnetwerk bereikbaar kan je dan vanuit een browser of vlc media player de beelden opvragen.

de cloudcamera's zoals de uwe zijn waarschijnlijk wel beschikbaar in 'onvif device manager', dat is een gratis camera kijk programma

beide soorten zijn  ook bekijkbaar vanin een hassio home assistant installatie, mocht je deze reeds gebruiken voor je smarthome, kan je hierin camera's toevoegen.

voor de MJPEG ( geen rtsp denk ik, maar misschien wel ) camera's  kan je hiervoor ook een software zoals jellyfin DVR  installeren, en dan de camera's hierin toevoegen. vanuit de jellyfin kan je ze casten naar chromecasts of gsm toestellen op lokaal thuisnetwerk, , en ook pauzeren en voortspoelen enz ( is een DVR software )

voor het bereiken vanop afstand gebruik ik cloudflare hun gratis cloudflared vpn naar thuis app, dewelke ook op de jellyfin of home assistant ,computer kan draaien , daarmee is het thuisnetwerk bereikbaar voor jou alleen vanop het hele internet ( is een vpn, vereist ( veel) configuratie )maar dan werkt kijken  het zonder poorten naar het gehele internet te openen.

de mjpeg cams ( dlink in mijn geval) kunnen ook naar de thuisnas , of indien gewenst en ondersteund door de NAS , een online drive cloud opslagdienst, beelden sturen voor opslag ( bij beweging, of de gehele tijd) via FTP protocol

 

 

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Lokaal netwerk voor CCTV camera systeem

@Mike_F je zou het al volgende kunnen doen. Indien je een Nas hebt zoals een Synology kan je de NVR functie hiervan gebruiken. 

Onvif kan je dan aanzetten en dan de NVR van Synology laten zoeken. Op het programma van Synology kan je dan aanduiden welke camerabeelden zal opnemen.

Misschien kan je die ook aanpassen op uw recorder. Kan je even meegeven welke recorder het is en welk merk?

Foscam bijvoorbeeld heeft zijn eigen NVR systeem waar je dan gewoon een harde schijf insteekt waar je je beelden kan opnemen. 

Er zijn veel mogelijkheden maar we hadden graag het type en merk van de camera's en recorder geweten zodat we je beter kunnen helpen. 

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mike_F
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Lokaal netwerk voor CCTV camera systeem

0 Likes
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 233
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Lokaal netwerk voor CCTV camera systeem

@Mike_F is waarschijnlijk een P2P camera, kan je deze blokkeren in hun geheel? deze zijn net bedoeld om overal door te geraken dacht ik? misschien niet want er hoort een DVR bij. met wat geluk zijn ze onvif. als de meegeleverde DVR geen gewoon intern netwerkadres heeft hetwelkste je kan bezoeken in je browser ( nog redelijk waarschijnlijk )  , of de camera's zelff dit niet hebben ( waarschijnlijk niet => Peer2Peer ) dan hopen dat ze onvif ondersteunen en het via een nas of alternatief doen . het is slim een gescheiden netwerk te gebruiken van het thuisnetwerk voor je camerasysteem , hetwelkst deze dvr dan ook toepast, met ingebouwde PowerOverEthernet switch. vanop het thuisnetwerk kan je dus waarschijnlijk ( maar misschien toch wel )  de camera's niet los bekijken, enkel over de DVR, tenzij je een aparte POE switch aanlsuit aan je thuisnetwerk,  en daar de camera's inplugt, en deze dan eventueel als je de meegeleverde DVR wil gebruiken ook hiermee verbindt,. ? kan afhankelijk van de DVR zijn configuratie mogelijk wel een netwerklus veroorzaken en zo het gehele thuisnetwerk laten vastlopen tot de lus weer uitgeplugd wordt

 

 

0 Likes