Beantwoorden
Katleen
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Melding "Netwerkkabel niet aangesloten"

Hallo iedereen!

 

Ik maak al meerdere jaren gebruik van Kotnet, zonder enige problemen. Toen ik echter terugkeerde uit de paasvakantie, bleek mijn laptop echter de ethernetkabel niet meer te herkennen. Ik heb meerdere keren gecontroleerd of de kabel goed was aangesloten langs beide kanten, maar hier ligt de oorzaak niet. Als ik ga kijken bij Netwerkverbindingen, staat er 'Netwerkkabel niet aangesloten'. De probleemoplossing zegt: 'een ethernetkabel is niet op de juiste manier aangesloten of is mogelijk beschadigd'. Voor de rest is mijn ethernet wel ingeschakeld.

 

Ik werk op een Lenovo Ideapad 520, met Windows 10 erop. De netwerkverbinding is Realtek PCIe GBE Family Controller.

 

Hopelijk kunnen jullie mij helpen! Alvast bedankt!

0 Likes
18 reacties
f0ns
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Smile! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Melding "Netwerkkabel niet aangesloten"

Telenet heeft ook een security pakket inbegrepen in het abbo. Ik zou dat eens proberen de volgende keer.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Melding "Netwerkkabel niet aangesloten"


@f0ns@  schreef:

Avast zou ik vermijden btw. Geeft meer problemen dan het oplost.


Sorry, maar dat is onzin. Ik gebruik zelf al jaren Avast, van toen het nog Home Edition heette. Door de jaren heen is Avast Free Antivirus wel wat bloated geworden. Vandaar dat ik geen enkele van de Tools installeer en ook Mail Shield installeer ik niet. Ik stel Gaming/Silent Mode in en heb zo geen enkele last van pop-ups.

 

Maar problemen? Neen, zeker niet. (Al maak ik vóór elke program update een backup image.) Bovendien installeer ik het bij familie en vrienden en die hoor ik ook niet klagen...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

Melding "Netwerkkabel niet aangesloten"

Voor mij geen onzin :

1. avast geeft valse zekerheid : is helemaal geen efficiënte virusscanner

2.  heb dit ook geprobeerd, was er zeer vlug terug af, gaf inderdaad problemen, o.a. geheugen

 

Blijkbaar is dit een discussie die al vele jaren aansleept welke antivirussoftware betrouw baar/efficiënt/en

mogelijk gratis of betaalbaar is. zal altijd zo zijn, veronderstel ik

Ik heb geen vertrouwen in de software "for free"

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Melding "Netwerkkabel niet aangesloten"

@Padalby

Voor mij geen onzin :

1. avast geeft valse zekerheid : is helemaal geen efficiënte virusscanner

 

En die stelling doe je op basis van? Wat is volgens jou een "efficiënte" virusscanner?

 

2.  heb dit ook geprobeerd, was er zeer vlug terug af, gaf inderdaad problemen, o.a. geheugen

 

Welke problemen? Zoals gezegd: ik draai het al jaren. Dat heeft hier nooit geheugenproblemen gegeven. Niet bij mij, niet bij de andere gebruikers waar ik het geïnstalleerd heb. Doe je die stelling enkel op basis van jouw (eenmalige) ervaring?

 

Blijkbaar is dit een discussie die al vele jaren aansleept welke antivirussoftware betrouw baar/efficiënt/en

mogelijk gratis of betaalbaar is. zal altijd zo zijn, veronderstel ik

 

Avast, gratis of betaald, scoort meestal hoog, bijvoorbeeld:

https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/

https://www.av-comparatives.org/

 

Maar de discussie blijft, dat klopt. En van maand tot maand heb je verschillen. In feite loopt elke antivirus achter op het laatste nieuwe malware.

 

Ik heb geen vertrouwen in de software "for free"

 

Dan heb ik groot nieuws voor jou: ik ben al jaren voorstander van freeware (vergeet niet dat "freeware" niet enkel de gratis versie van "payware " is). Op mijn huidige systeem zijn er maar 3 dingen waarvoor ik betaald heb: Windows 7 HP x64 SP1, Nero Essentials 7 OEM en Forté Agent. Al de rest is freeware. Maar je hebt dus ook geen vertrouwen in pakweg Xubuntu, Linux Mint of iets gelijkaardigs?

 

Ik zie dat ik me (weer 🙂 schuldig heb gemaakt aan off-topic bericht, maar ik leer graag bij. Openen we een nieuwe discussie en doen we daar verder?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.