Beantwoorden
gino123456
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! It's your third party!

Mesch systeem achter witte modem

Hoi,

 

Ik heb me een tp Link deco m5 mesh multiroom wifi systeem gekocht.

IK wil dit enkel gebruiken voor de wifi en niets anders. Ik heb de wifi op de witte Telenet Modem volledig uitgezet en de deco m5 achter de telenet modem gehangen en de tp link in Acces point gezet. Zijn er nog instellingen die ik moet doen en heb ik een modem only nodig of kan dit met de witte Telenet modem 

 

Tags (2)
0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mesch systeem achter witte modem

Volgens het instructiefilmpje op de site zou dit perfect moeten lukken op de modem/router van Telenet. Zoals je ook ziet op dat instructiefilmpje moeten ze in elkaars bereik staan of het heeft weinig nut. Een kleine berekening  leert dat dit maximum een 8-tal meter mag zijn, onafgezien van de hindernissen (muren, leidingen, enz.). Het is een oplossing als je geen bekabelde AP's kunt zetten waar je Wifi wenst.

Succes gewenst



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Mesch systeem achter witte modem

Inderdaad gewoon via Mijn Telenet het draadloze signaal uitschakelen en vervolgens het Mesh systeem verbinden met een ethernet kabel aan de modem. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mesch systeem achter witte modem

Ook er nog even aan herinneren dat je op de Wifi HGW je eigen Wifi uitzet. Het Wifree of Homespot signaal laat je aan staan. Anders kan je nergens nog gebruik maken van Wifree. Tenzij dat je natuurlijk niet interesseert.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5850
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mesch systeem achter witte modem

@gino123456  ik heb ook een mesh multiroom wifi thuis. Heb ook de wifi uitgeschakeld op de modem maar het wifi systeem NIET op accespoint staan enkel dus wifi. Heb vier torentjes staan , dit is afhankelijk van de ruimte en de grote van het huis om de wifi te dekken. Voor de rest zou uw TP Link dus de rest moeten doen en de benodigde instellingen zelf moeten doen. Bij mij regelt het mesh systeem alles zelf ook de kanalen worden vanzelf geregeld als ook de 2.4 en de 5 GH . 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
AtEvh
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Mesch systeem achter witte modem

hey, en is het dan beter dat we de firewall van de telenetrouter uit zetten en van de Mesh laten openstaan of heeft dit nergens invloed op ?

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5850
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mesch systeem achter witte modem

@AtEvh  heb de twee firewalls aan staan. Inmiddels heb ik een modem only gehaald dus dat mijn mesch wifi alles kan regelen. Maar via de HGW had ik de firewall aan staan en op het mesch systeem zelf.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.