Beantwoorden
Ruben7
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Mijn 24/7 muziek stream gaat offline elke 5 dagen

Hallo iedereen,

 

Ik heb al jaren een 24/7 muziek stream op Youtube, die zoals de titel al zegt 24/7 online zou moeten zijn. 

Mijn probleem is dat ik om de 5 a 6 dagen een probleem krijg met het connecteren van de streaming service (OBS) Foutcode om precies te zijn:

05:02:38.293: [rtmp stream: 'adv_stream'] Dynamic bitrate enabled. Dropped frames begone!
05:02:38.293: [rtmp stream: 'adv_stream'] Disabling network optimizations, not compatible with RTMPS
05:02:38.294: [rtmp stream: 'adv_stream'] Connecting to RTMP URL rtmps://b.rtmps.youtube.com:443/live2?backup=1...
05:02:49.365: [rtmp stream: 'adv_stream'] Interface: Realtek USB GbE Family Controller (ethernet, 1000 mbps)
05:03:10.407: The connection timed out. Try a different server, or check that the connection is not being blocked by a firewall or other security software (ETIMEDOUT).
05:03:10.407: Output 'adv_stream': Reconnecting in 7 seconds..
05:03:10.407: [rtmp stream: 'adv_stream'] Connection to rtmps://b.rtmps.youtube.com:443/live2?backup=1 failed: -2
05:03:24.409: [rtmp stream: 'adv_stream'] Dynamic bitrate enabled. Dropped frames begone!
05:03:24.409: [rtmp stream: 'adv_stream'] Disabling network optimizations, not compatible with RTMPS
05:03:24.409: [rtmp stream: 'adv_stream'] Connecting to RTMP URL rtmps://b.rtmps.youtube.com:443/live2?backup=1...
05:03:24.409: [rtmp stream: 'adv_stream'] Interface: Realtek USB GbE Family Controller (ethernet, 1000 mbps)
05:03:45.445: The connection timed out. Try a different server, or check that the connection is not being blocked by a firewall or other security software (ETIMEDOUT).
05:03:45.445: Output 'adv_stream': Reconnecting in 7 seconds..

Dit gebeurt al lang, en is altijd om 5 uur 's Ochtens. 

Via de OBS forums krijg ik te horen dat ik misschien een IP verandering onderga rond deze tijd en eens bij mijn ISP moet checken of dat zo is. 

Heeft iemand hier ervaring mee?

 

Groetjes,

Ruben

0 Likes
7 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Mijn 24/7 muziek stream gaat offline elke 5 dagen

Een IP verandering lijkt me onwaarschijnlijk. Officieel heb je als particuliere klant inderdaad geen vast IP adres, maar in de praktijk zul je wel zien dat je IP adres voor zeer lange tijd toegekend wordt (gemakkelijk meerdere maanden,

 

Er kunnen verschillende redenen voor de onderbreking zijn:

- periodiek onderhoud van Telenet

- een disconnect vanaf Youtube

 

Ik zou adviseren naast de muziek stream eventueel ook een periodieke ping of andere netwerk check naar Youtube te doen (en eventueel een andere server). Je kunt dan misschien vaststellen wat voor soort probleem je hebt wanner de stream stopt:

- is je internet verbinding tijdelijk onderbroken

- veranderd je ip adres (onwaarschijnlijk)

- is enkel youtube even onbereikbaar, of andere internetverbindingen ook?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ruben7
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Mijn 24/7 muziek stream gaat offline elke 5 dagen

Dag Arnie,

 

Bedankt voor je antwoord.


Ik weet niet goed hoe je een ping stuurt naar bepaalde servers, is daar een simpele tool voor?

Ik realiseer me zojuist dat er ook een backup internet loopt (Proximus) en zou er een internet probleem zijn met Telenet, zou het het automatisch naar Proximus moeten overgaan.

Kunnen we dan concluderen dat het aan Youtube's servers ligt?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mijn 24/7 muziek stream gaat offline elke 5 dagen

@Ruben7je bent niet de enige die dat merkt bij streaming versturen en gebruik, heb 2 streams ergens draaien waar muziek op gestuurd wordt via 2 verschillende Telenet op adressen en daar valt ook rond 5 uur het internet even weg, denk dat dit ligt aan Telenet, hebben ook al gezocht voor oplossing.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ruben7
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Mijn 24/7 muziek stream gaat offline elke 5 dagen

Bedankt voor je bericht.

 

Ik ga eens proberen om enkel op Proximus te streamen en kijken of dat hetzelfde geeft.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mijn 24/7 muziek stream gaat offline elke 5 dagen

@Ruben7 ik veronderstel dat dit geen probleem zal geven, maar ben wel benieuwd er naar, zou dan ons probleem kunnen verklaren waar we het moeten zoeken.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ruben7
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Mijn 24/7 muziek stream gaat offline elke 5 dagen

Het lijkt erop dat dit een verschil maakt. Geen problemen tot nu toe.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mijn 24/7 muziek stream gaat offline elke 5 dagen

@Ruben7 had zo een voorgevoel omdat ik dit veel meer hoor van telenet klanten dat streaming dingen moeten doen dat het soms eens uitvalt enkele seconden dan bij een proximus klant, daar is de verbinding bij lange verbruik stabieler.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes