Beantwoorden
Stefkee
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Mijn Telenet zegt niet verbonden met eigen modem

Sinds enige tijd merk ik dat ik problemen met mijn internet snelheid. Youtube, Netflix, Twitch streamen is beduidend minden van kwaliteit. Soms bufferproblemen, maar vooral de kwaliteit van video is niet meer die 100% heldere HD kwaliteit.

 

Na wat testen en zoeken het ik gemerkt dat ik:

 

- In Mijn Telenet voortdurend de melding krijg dat ik niet verbonden ben met mijn eigen modem, maar via een hotspot

- Als ik regelmatig mijn connectie snelheid test via testmy.net , dan merk ik dat ik totaal niet aan mijn vooropgestelde snelheid kom volgens abonnement. 

 

De situatie:

 

Ik heb een desktop die bekabeld verbonden is rechtstreeks aan de modem. Hij is wel degelijk verbonden via mijn eigen netwerk. Ik heb een tablet en twee smartphones, allemaal wel degelijk verbonden via mijn eigen SSID 5ghz netwerk.

 

Op alle toestellen krijg ik de melding in Mijn Telenet dat ik niet verbonden ben met mijn eigen modem.

In Mijn Telenet is de setting voor homespot uitgeschakeld. 

 

Ik ben nu al een tijdje bezig via Twitter conversaties met de helpdesk, maar er komt niet er veel schot in de zaak. Men stelt geen probleem vast. En het feit dat ik steeds alles moet herhalen omdat mijn dossier door de hele dienst geroteerd wordt helpt ook niet echt.

 

Dus ik zou graag weten, of er iemand een technische uitleg kan geven waarom dat mijn telenet steeds zegt dat ik niet verbinding maak via mijn eigen verbinding/modem maar via een homespot (op mijn eigen modem?).

0 Likes
18 reacties
Stefkee
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Mijn Telenet zegt niet verbonden met eigen modem

Ik heb niets meer vernomen, maar ik denk dat het probleem gevonden en opgelost is door jullie?

 

De melding in Mijn Telenet dat ik niet verbonden zou zijn met mijn eigen modem is weg, en mijn internetsnelheid is terug  normaal, op alle toestellen, bekabeld en wifi.

 

Dus veel dank aan de Telenetters achter de schermen voor de hulp!

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Mijn Telenet zegt niet verbonden met eigen modem

@Stefkee, bedankt om dit te laten weten! Man Erg vrolijk Blij dat de melding verdwenen is. Er ging hier begin mei inderdaad een oplossing voor ingewerkt worden. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Mijn Telenet zegt niet verbonden met eigen modem

Bij mij is die mededeling ook verdwenen, en mijn internetsnelheid terug normaal is, zowel via wifi en de bekabelde verbinding.

icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Mijn Telenet zegt niet verbonden met eigen modem

Heb gisteren een tweet van Telenet ontvangen dat het probleem nu oplost is.

Iets dat we al gezien hadden begin Juni.

En ik die dacht dat de beloofde feedback nooit meer ging komen.