Mijn Telenet zegt niet verbonden met eigen modem
Sinds enige tijd merk ik dat ik problemen met mijn internet snelheid. Youtube, Netflix, Twitch streamen is beduidend minden van kwaliteit. Soms bufferproblemen, maar vooral de kwaliteit van video is niet meer die 100% heldere HD kwaliteit.
Na wat testen en zoeken het ik gemerkt dat ik:
- In Mijn Telenet voortdurend de melding krijg dat ik niet verbonden ben met mijn eigen modem, maar via een hotspot
- Als ik regelmatig mijn connectie snelheid test via testmy.net , dan merk ik dat ik totaal niet aan mijn vooropgestelde snelheid kom volgens abonnement.
De situatie:
Ik heb een desktop die bekabeld verbonden is rechtstreeks aan de modem. Hij is wel degelijk verbonden via mijn eigen netwerk. Ik heb een tablet en twee smartphones, allemaal wel degelijk verbonden via mijn eigen SSID 5ghz netwerk.
Op alle toestellen krijg ik de melding in Mijn Telenet dat ik niet verbonden ben met mijn eigen modem.
In Mijn Telenet is de setting voor homespot uitgeschakeld.
Ik ben nu al een tijdje bezig via Twitter conversaties met de helpdesk, maar er komt niet er veel schot in de zaak. Men stelt geen probleem vast. En het feit dat ik steeds alles moet herhalen omdat mijn dossier door de hele dienst geroteerd wordt helpt ook niet echt.
Dus ik zou graag weten, of er iemand een technische uitleg kan geven waarom dat mijn telenet steeds zegt dat ik niet verbinding maak via mijn eigen verbinding/modem maar via een homespot (op mijn eigen modem?).