Beantwoorden
JorisS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Minecraft port forward wil niet lukken

Beste, 

 

Na veel pogingen wil de poort 25565 niet meer opengaan wat ik dus niet begrijp en niet enkel deze poort maar letterlijk geen een meer.

 

Ik heb in het verleden ook nietd als problemen gehad met port forwarden met de telenet toestellen en ik denk dat het daar aan liegt. 

momenteel heb ik de witte modem router combo. Wat vreemd is is dat de poort 2 uur voor ik deze even had verwijderd wel werkte zonder enig probleem. 

 

de bedoeling is om van mijn server thuis op het vaste IP 192.168.0.169 een minecraft server te hosten ook plex werkt op deze server moest dit een probleem zijn? Wat ik betwijfel want het heeft namelijk gewerkt alvast bedankt! 

1.PNG

 

0 Likes
7 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Minecraft port forward wil niet lukken

Kan iemand @JorisS helpen met zijn vraag over de poorten? Deel je tips of info dan zeker in de thread hieronder. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Minecraft port forward wil niet lukken

@JorisS  uw poort 25565 - 25566 verwijst naar poort 25567 en dat is niet OK. Het moet naar poort 25565.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JorisS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Minecraft port forward wil niet lukken

ook dit werkt niet jammer genoeg het vreemde is dat het wel heeft gewerkt 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Minecraft port forward wil niet lukken

@JorisS  Ik zou:

1. dit lijntje eens helemaal verwijderen.

2. Via "mijn.telenet.be" mijn modem router rebooten.

3. Dit lijntje er opnieuw insteken.

4. Niet vergeten de wijzigingen op te slaan.

5. Nu eens testen.

6. En zonodig de modem/router opnieuw heropstarten. De modem/router wel minstens 30 sec. uitzetten.

Heel wat werk maar het proberen waard.

 

En nog een misschien overbodige vraag, is je publiek IPadres nog altijd hetzelfde? Of als je DDNS gebruikt is dit correct geupdated?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JorisS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Minecraft port forward wil niet lukken

Helaas nog steeds geen succes.

geen idee wat het kan zijn.

0 Likes
Dave407
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Jij bent af! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Minecraft port forward wil niet lukken

Ik heb nu net mijn minecraft server online gekregen. Ik dacht dat het misschien wel interessant was om mijn probleem/oplossing te delen. 

 

Probleem; poorten staan correct ingesteld, maar staan toch niet open. Om goed te kunnen testen moet je minecraft server draaien. Daarna online geprobeerd of die poort openstaat (https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/). Dit was niet het geval dus verdacht ik telenet modem. Naar de service van telenet gebeld en mijn tijd verdaan.

 

Vandaag gedacht, wat als die minecraft server nu zijn poorten zelf niet openstaan? Dan heb ik mijn PC het IP adres van de minecraft server gegeven (met de server uit natuurlijk). Daarna via deze software geprobeerd (https://portforward.com/software/download-instructions/network-utilities/) die je als .exe moet installeren. Dan trial -> ok -> port checker -> 25565 UDP/TCP geen verbinding mogelijk. (voordien altijd poort gesloten gehad)

 

Dan bleek dat mijn IPv4 statisch maken bij adapter opties ook zorgt voor gedeeltelijke connectiviteit op internet. Dat komt omdat de IPv6 nog dynamisch stond. Dan IPv6 ook statisch gezet (DHCP instellen -> cmd -> ipconfig -> waarden overnemen voor IPv6), en dan werkte alles wel. 

Op mijn ubuntu server hetzelfde probleem met statisch maken van enkel de IPv4 en niet IPv6.

 

Ter info; 

Poorten checken via https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ gaat wanneer je PC aan het checken is met de https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/. Zo kan je zien dat enkel wanneer er iets actief is de poorten kunnen open zijn. Op deze manier kunnen we testen of onze problemen liggen bij onze telenet modem of bij ons apparaat dat moet ge-port-forward worden.

 

Succes!

 

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Minecraft port forward wil niet lukken

@Dave407   Ik zie een aantal aanpassingen die je dan wel niet via de HGW van Telenet hebt gedaan vermoed ik. Maar wel via een eigen router na een modem only. Of heb ik het mis?

Edit: Ik heb het mis. Na nog eens lezen was ik mee. Ik ben een beetje traag geworden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes