Beantwoorden
ThierryM
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Netjes! Pionier It's your seventh party! It's your sixth party!

Misleidende internetspeedtest van Test Aankoop

Onlangs klikte op een link van Test Aankoop aan over internet snelheid. Tot mijn ongenoegen gebruikt die test een test-server in Ierland (max. 40Mbps), maar ik wou zien waar die test naartoe leidde, vulde mijn internet type van Telenet in, en blijkbaar betaalde ik per jaar veel te veel.

 

Serieus MISLEIDEND als je het mij vraagt. En ik neem dat er veel mensen zich zullen laten blindstaren door de cijfertjes, in het bijzonder de euro's.

 

Dit is BEDROG en een vervalsing om toch maar een case tegen internetproviders op te zetten. Neem nu een Fiber200 als account, zorg dat je wired zit op router of via een 1Gbps switch en doe de test maar eens op speedtest.net. Persoonlijk haalde ik daar 192Mbps of download maar eens een bestandje (zorg wel dat het een beetje groot is, anders is de test in een enkele seconden voorbij ;). Getest met een Wetransfer bestandje van 712MB, binnen de 50 seconden was de inhoud al aan het bekijken (reken maar even na, beetje veel meer dan die 40 van Test Aankoop hé).

 

Je kan nu testen zoveel je wil, maar zorg tenminste dat je aparatuur mee is met z'n tijd. Test Aankoop doet dit op een overzeese server, duuh, dat is om een miserie vragen, maar dit zal wel doelbewust zo gedaan zijn.

 

NU aan jullie, als je de test doet: wired en rechtstreeks op de router!

Happy testing.

0 Likes
18 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Misleidende internetspeedtest van Test Aankoop

Downloadsnelheid
 
beloofd  200,00 Mbps  echte waarde232,19 Mbps
 
Uploadsnelheid
beloofd  12,00 Mbps  echte waarde13,71 Mbps
 

Proficiat! U ontvangt de juiste sneldheid die door u provider wordt beloofd. Aarzelt u toch? Dan is het gekozen abonnement wellicht niet van u.

 

http://www.test-aankoop.be/InternetSpeedTest/SpeedTest

 
 
0 Likes
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Misleidende internetspeedtest van Test Aankoop

Straks thuis ook eens proberen..... alhoewel.... zal later deze week zijn aangezien ik dan de pc doe met kabel is verbonden ga gebruiken :).

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Yamakasi
Experienced Meerweter
Berichten: 105
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

Misleidende internetspeedtest van Test Aankoop

Wired 192,49Mbps & 11,42

Die test is goed voor de adsl/vdsl user maar bij telenet haal je bijna altijd +95% van de beloofde snelheid dus ben ik zeker tevreden, kvraag mij af hoeveel mensen zich gaan laten misleiden door die test via wifi uit te voeren.

0 Likes
lvh
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
It's your eighth party! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pionier

Misleidende internetspeedtest van Test Aankoop

Die test is zeer onacuraat voor mij, volgens die heb ik 165 download en 0.3 upload.

Gebruik in de plaats daarvan een deftige speedtest dat veel beter vertrouwd kan worden:

http://www.speedtest.net/

speedtest.net

 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Misleidende internetspeedtest van Test Aankoop

Haha ik haal 190 ofzo en ik moet 200 halen ik kan wel een screenshot posten als het nodig is. Ik vind dat Telenet het heel goed doet 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Borsalino
Freshman Meerweter
Berichten: 65
De vlam zit erin. Trick or treat? Goed bezig! Say what?!

Misleidende internetspeedtest van Test Aankoop

Bekabeld en beloofd 30.00 test 33.93 Bekabeld en beloofd 3.0 test 3.34 Draadloos en beloofd 30.00 test 33.48 Draadloos en beloofd 3.0 test 3.33 Best tevreden. mvg,
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Misleidende internetspeedtest van Test Aankoop

Resultaat van uw snelheidstest

Als u meerdere tests uitvoert om de downloadsnelheid te meten, zal het bedrag dat u te veel betaald heeft aan uw provider berekend worden op basis van het gemiddelde van de testresultaten.

ScreenShot002.jpg

Normaal zou ik meer moeten betalen,maar dat schrijven ze niet.

0 Likes
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Misleidende internetspeedtest van Test Aankoop

Dan zwijgen ze in alle talen want dat is in je voordeel :).... al zou het inderdaad eerlijker zijn om te laten zien wat je dan eigenlijk cadeau krijgt/zou moeten bijbetalen.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Misleidende internetspeedtest van Test Aankoop

@Robatoras heb je als abonnement 240 plus? want dat is dan de plus? 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Misleidende internetspeedtest van Test Aankoop

Screen2.jpg

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Misleidende internetspeedtest van Test Aankoop

Jij hebt geluk 😄
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Misleidende internetspeedtest van Test Aankoop

Test is gedaan met windows 7

Met xp haal je niet eens de helft.

0 Likes
Voodoo_xx
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Vernieuwde Telenet Webmail? It's your sixth party! De kop is eraf! Hi there!

Misleidende internetspeedtest van Test Aankoop

Twee dingen.

 

1. Ik denk dat er nogal wat medewerkers van Telenet hieroip antwoorden, omdat ze er nu eenmaal niet al te best uitkomen.

 

2. Je betaalt in België sowieso veel te veel voor internet. Het is overal zo ongeveer gratis, alleen wij betalen ons blauw aan providers die dan ook nog eens allerlei limieten instellen, waar de rest van de wereld geen last van heeft. Dus ja, het is te duur. Veel te duur.

 

Gelukkig zijn daar oplossingen voor...

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Misleidende internetspeedtest van Test Aankoop


@Voodoo_xx schreef:

Twee dingen.

 

1. Ik denk dat er nogal wat medewerkers van Telenet hieroip antwoorden, omdat ze er nu eenmaal niet al te best uitkomen.

 

2. Je betaalt in België sowieso veel te veel voor internet. Het is overal zo ongeveer gratis, alleen wij betalen ons blauw aan providers die dan ook nog eens allerlei limieten instellen, waar de rest van de wereld geen last van heeft. Dus ja, het is te duur. Veel te duur.

 

Gelukkig zijn daar oplossingen voor...


Grag eens wat concrete voorbeelden uit het buitenland aub. Ik zie de reacties in Frankrijk "Wegens de concurentiestrijd is het onderhoud van het netwerk ondermaats" en ik kan beamen dat in de Ardeche waar nu toch veel volk woont (Vlamingen) de bandbreedtes echt niet zijn wat ze beloven. Op Nederlandse fora zie ik ook klachten; Veel providers, ook met glasvezel, maar dan heel beperkt tot de centra van enkele dorpen.

Geloof me gerust ik kom bij veel mensen thuis. Telenet bereikt in 95% van de aansluitingen een bandbreedte van 90% van wat ze beloven. Proximus ook in veel gevallen als je het geluk hebt om in een centrum te wonen waar alles vernieuwd is. Maar owee als ergens in een dorp in de Vlaamse ardennen woont. Reeds jaren beloofd maar het komt niet.

Testaankoop kent ook al jaren de organistaie Sam Knows. Hebben ze daar al eens de resultaten opgevraagd? Die hebben cijfers van 100-den zoniet duizenden aansluitingen in Vlaanderen. Ook u kunt daaraan meewerken buiten wat electriciteitsverbruik van een extra "router" en een engagement van 2 jaar kost het je niets.

En wees gerust de xDSL providers kunnen mee tot maximum het middensegment, laat ons zeggen tot 2 à 3 gebruikers met max. 2 TV's maar zodra we aan een modaal (al of niet her samengesteld) gezin komen, vader, moeder, 2 tieners, dan begint het te wringen. Dan kom je er niet meer met een bandbreedte van 70 Mbps waar TV gebruik de bandbreedte verminderd.

Ik ben Telenet gebruiker ( voor 99% omdat er hier geen alternatief is) maar als ik de beeldkwaliteit zie bij Pr.... bij vrienden van ons (50 inch scherm) dan bedank ik toch. Op een 32 inch tot max. 40 inch vind ik het nog aanvaardbaar.

Ik denk niet dat er veel Elektrozaken zijn die graag een TV aansluiten op Proximus of Scarlet of een andere xDSL gebruiker.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes