Modem Battery Pack niet aansluitbaar op nieuwe modem
Onlangs kreeg ik via de telenet website te zien dat ik in aanmerking kwam voor een nieuwe modem.
Heel snel de nieuwe modem gekregen. Na het installeren merkten we direct op dat de telenet batterij (die we overigens nodig hebben voor ons alarm thuis) er niet kon worden op aangesloten.
Dus even teruggebeld naar Telenet, daar was het voorstel dat er een technieker zou langskomen om te kunnen kijken als de batterij er op zou passen. Aangezien we daar 99 euro voor zouden moeten betalen, en we zelf al zeker wisten dat er geen correcte input was op de modem, besloten we onze oude modem terug te installeren.
Helaas was deze gedeactiveerd waardoor we zonder onze diensten zaten. Na telefonisch contact werd dit de volgende dag wel in orde gebracht maar bleek een oplossing niet mogelijk. Er werd verteld aan de lijn dat de nieuwe modem die we opgestuurd kregen al eigenlijk een oud model is, en dat ons nog oudere model na verloop van tijd niet meer zal ondersteund worden. Er zou wellicht wel een soort tussenstuk bestaan voor aan te sluiten op nieuwere modems, maar dat kon de medewerker niet controleren, omdat de website het niet toeliet.
Nu is mijn vraag waar ik informatie van deze tussenstukken zou terugvinden. Wij zouden vooral heel graag onze batterij blijven gebruiken die we aankochten bij Telenet en geen al te hoge extra kosten hebben. Ik ga er van uit dat je als klant toch mag verwachten dat de apparatuur die je aankoopt, kan blijven gebruikt worden of gratis kan vervangen worden.
Daarom richt ik mijn vraag even hier en hoop ik dat ik wat wijzer kan worden uit mogelijke antwoorden.
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: nieuwe modem en telenet batterij
- Labels:
-
instellingen
-
modem (HGW)