25.171
netweters
|
155.031
antwoorden
|
20.987
vragen
|
Hey,
Ik heb recent de oude CH6643E modem bij mijn grootouders moeten vervangen van Telenet, zij moesten de oude niet terug hebben dus nu wil ik die gebruiken om een nieuwe laag aan mijn netwerk toe te voegen. Deze zou vooral gebruikt worden door mij persoonlijk. Ik via het ping commando, tracert en mijn default gateway adres zien dat de router actief is, maar ik kan de instellingen op geen enkele manier aanpassen of bekijken. De web UI is ontoegankelijk om een reden, 192.168.0.1, 192.168.1.1, 192.168.100.1 heb ik allemaal gebprobeerd, maar ik geraak er nergens op. De hostname is compalhub.home. Ik weet niet of ik hierme iets kan doen, maar ik vermoed van niet. Ja ik ben zeker dat mijn IP adres in de juiste range zit, dus dat zou het probleem niet mogen zijn. Is het mogelijk dat Telenet deze router zo heeft ingesteld dat ik niet aan de instellingen kan geraken, ookal doe ik een factory reset? Zoja, hoe kan ik deze restricties breken?
Alle hulp wordt gewaardeerd!
Alvast bedankt!
Simon.
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel:CH6643E Modem Hergebruiken
De modem kan je niet hergebruiken.
Je modem wordt namelijk geprovisioneerd op je adres aan jou account. Waarschijnlijk heb je al een modem van Telenet dus een tweede modem provisioneren is niet mogelijk. Aan die modem heb je dus totaal niks om die te hergebruiken.
Oke, dankje om dit zo duidelijk te laten weten. Dan moet ik op zoek gaan naar een andere router of andere mogelijkheden.
Je kan altijd een eigen router aankopen die je naar wens kan instellen. Dan heb je ook zelf de 'touwtjes' in handen kwa configuratie en zoals jij het wil.
CV8560E in bridging mode en een eigen router. Een eigen modem is ook een optie.
Ja ben ik nu van plan. Als dit werkte, dan was dat al te beter geweest. Ach ja. Toch bedankt voor de hulp!