Beantwoorden
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Modem CH8568LG combineren met sterkere router?

Ik zit met het probleem dat iedereen in de buurt, bij Telenet is, en ik ->ontzettend veel interference heb, alsook iedereen op zelfste kanalen enz.

Bv, als je signaal niet combineerde naar 1 ssid, heb je PER modem PER huis,zo maar even 3 signalen.

1 voor 2.4ghz, 1 voor 5ghz, 1 voor Telenet wifree.

Ikzelf heb er 3, MAAR, men bovenbuur ook, links en rechtse zijnuren ook, 1 huisje extra daarnaast ook + zijn eigen netwerk. Je wil gewoon niet weten wat een lijst ik hier soms zie.

Daarbij komt dat ze ook nog eens allemaal bij Telenet zijn wat dus wil zeggen, dat hun modems hun wifi kanalen ook dezelfde zijn.

Om voorbeeld te geven, bij je Telenet modem, kan je maar uit 3 van de 11 kanalen kiezen op 2.4ghz, welke elk nog eens links en rechts een kanaal overlapt. Bij 5Ghz zelfde verhaal maar ander kanalen

Alle kanalen zitten gewoon vol en ik loop wekelijks te kijken waar rustigste is omdat van kanaal te wisselen. Zodus niet alleen heb ik immens veel last van al die signalen hierbinnen maar ook van volle kanalen.

Nu voor men vraag kort te maken, is het een goed idee, om op een Telenet modem CH8568LG, een extra sterke wifi router te steken met meer kanaal keuzes (Vrije keuzes) en groter en sterker bereik, zodat ik ver weg van hun kanalen blijf ?(zodat dat toch al 1 probleem oplost)

Ik zou bv men pc, smart tv, Playstation en Telenet tv-box insteken in de CH8568LG modem zoals nu, en 1 voor de nieuwe router de me sterkere frequenties geeft en vrije maar meer keuze in kanalen voor alles wat draadloos is geeft.

Kan iemand dit simpel idee goedkeuren dat dit gaat werken of niet?

P.s: wifi boosters heb ik ook maarja kiezen zelfde kanalen en frequentie, niet oplossing voor me)

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
15 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Modem CH8568LG combineren met sterkere router?

@StefaanH 

Ik begrijp wat je verteld, maar in sommige gevallen is die fair share niet practisch. 

Mij draaid vooral om, ik wil zo goed als mogelijk haalbaar is, krijgen waar ik voor betaal en recht op heb. Zoals ik ook al aanhaalde, men signaal sterkte is zelfs zwakker waar ik bijzit, dan andere hun signaal dat ik sterker opvang dan het mijne. En dat kan niet de bedoeling zijn.

De modems in tijden van bv de eerste digicorders, die konden kanalen zelf kiezen, waren de signalen niet zo breed zoals je bv goed ziet op die foto van bv kanaal 6 waar ievword op uitgezonden maar wel stukjes 4,5,7,8 beetje leepakt, en was de sterkte ook niet zo hoog. Op die beelden had dan bv kanaal zes, echt in midden hoge uitzending en nam die ongeveer klein stukje 5,7 mee, maar echt niet veel

Als iedereen maar uitzend wat die nodig heeft en desnoods een extra boostertje of iets dergelijks in huis met ook maar de frequentie die ze nodig hebben, zouden we al pakje minder conflicten hebben.

Dat kan ik ook nog steeds doen, hem op 1 van de 3kanalen zetten die minst bevolkt is, maar gaat het signaal wel pakje omhoog gaan, wat ook 1 van de bedoelingen is. Zou dit dan beter zijn metminder interference?

En inderdaad over 5ghz band, daar is op dit ogenblik niets van problemen

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes