24815
netweters
|
152887
antwoorden
|
20752
vragen
|
Beste,
Enkele weken geleden ben ik overgeschakeld naar modem CV7860E (modem bridging) in combinatie met de edge router X
Ik ben geen leek in netwerk setup, maar ook geen expert.
Ik heb tientallen instructies en reviews gelezen voorafgaand aan de configuratie van de router.
Dus ik denk dat de configuratie van de router goed was verlopen.
In het begin waren er geen problemen, maar spoedig en zonder enige aanleiding was de internet connectie weg (dash board diagrammen)
en dan een tijdje later was het internet weer beschikbaar (zonder enige ingreep van mij)
Ik heb vele pogingen ondernomen om dit goed te krijgen (na veel opzoekwerk op deze en andere sites) maar ik kreeg deze instabiliteit niet weg
Ook diverse factory resets gedaan en opnieuw begonnen.
Op den duur kon ik zelfs de router niet meer bereiken via de webUI.
Ik heb het voorlopig opgegeven, heb de modem bridging uitgeschakeld en bedien terug alles via CV8560E + Switch 16P (alle devices zijn bekabeld)
Mijn vragen :
1. Zijn er netweters die ook werken met de edge router en wat zijn hun ervaringen?
Ik lees veel pros, maar ook contras op diverse forums. Zou stabiliteit een probleem van de router zijn?
2. Ik zoek nu een alternatief, dus een andere wired router. Welke kunnen aanbevolen worden, eigen ervaringen?
Info over beste wired routers zijn ook te vinden op diverse sites.
Bv volgende worden aanbevolen : TP link Omada ER605 (maar vereist ook controller?), Microtik hEX S? etc.
Ik zoek niet in de prijsklasse boven 200€, het is ten slotte maar voor een thuisnetwerk
Graag feedback. Met dank
Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Modem CV8560E + Edge router X & issues
Ben je toevallig enkele weken geleden overgeschakeld van een oude EuroDOCSIS 3.0-modem naar de CV8560E (EuroDOCSIS 3.1)?
Want dat betekent dat je ook nieuw frequentiespectrum op de coaxkabel gebruikt.
Instabiliteit kan dus ook aan de signaalkwaliteit van die nieuwe kabelfrequenties liggen.