Beantwoorden
Romy365
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fourth party! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Modem Telenet valt regelmatig uit

Dag Netweters,

 

Sinds een paar weken valt het internet hier regelmatig uit, wat zeer vervelend is tijdens het thuiswerken. Wanneer het internet weg is, werkt de vaste telefoonlijn ook niet meer. Als ik inlog op mijn router dan zie ik dat mijn router geen connectie meer heeft met mijn Telenet modem. Een herstart van de modem lost het probleem altijd en onmiddellijk op. Ik ben vorige zomer overgeschakeld op een modem only (24*8 DOC 3 EMTA(DOCSIS)) en alles werkte tot over een paar weken perfect. Het vreemde is dat ik de modem kan herstarten via de website van Telenet (met een 4G verbinding uiteraard). De modem moet dus nog verbonden zijn met het internet en reageren op deze commando's.

 

Iemand die gelijkaardig problemen heeft?

0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5888
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Modem Telenet valt regelmatig uit

@Romy365  een duidelijk schets van de situatie - je hebt dus een modem staan en daarachter zit dan je eigen router ? Je zegt dat de modem regelmatig uitvalt en dat je vaste lijn dan ook niet werkt. Maar is het dan dat de modem gewoon herstart of dien je deze zelf uit te zetten en terug aan te zetten ? Want het is logisch als de modem uitvalt dat je eigen router dan geen signaal gaat hebben. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Romy365
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fourth party! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Modem Telenet valt regelmatig uit

Even voor de duidelijkheid: met uitvallen bedoel ik dat hij niet meer correct werkt (= internet en telefoon lijn werkt niet meer). Het is niet zo dat die modem dan volledig niet meer werkt (als in "de stroom is uit") aangezien hij nog steeds reageert op het herstart commando via de Telenet website. Sorry voor de verwarring.

 

Netwerk thuis: modem only van Telenet, daarachter een Asus router die voor een nat zorgt en daarachter nog een aantal switches. Wanneer het internet niet meer werkt dan kan ik nog alles in mijn LAN bereiken. Ik log dan in op mijn router om te kijken wat het probleem is, en dan zie ik dat hij geen verbinding meer heeft met de modem. Daarna herstart ik de modem via de Telenet website (de plaats waar mijn modem en router staan is niet vlot bereikbaar) en dan zie ik dat de router terug verbinding krijgt met de router. Wanneer het internet niet werkt, werkt de telefoon ook niet vandaar ik niet denk dat het probleem bij mijn router ligt.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5888
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Modem Telenet valt regelmatig uit

@Romy365  nee dat vermoeden heb ik ook niet dat het intern is denk zelf ook bij de modem of verder. Want je geeft aan dat je telefoonlijn ook uitvalt dus die verbinding is er dan ook niet. Je kan altijd eens een hard reset proberen maar denk zelf ook niet dat het je probleem oplost. Beste is eens te bellen met de klantendienst en een meting doen op je lijn. Vermoedelijk is het de modem maar het kan ook de lijn buiten zijn zodat de modem zich elke keer herstart. Zou toch eens bellen en zien wat ze zeggen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Romy365
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fourth party! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Modem Telenet valt regelmatig uit

Bedankt voor het antwoord.

 

Moet ik wachten totdat dit nogmaals voorvalt om te bellen? Of kunnen ze dit ook controleren als de modem wel correct werkt?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5888
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Modem Telenet valt regelmatig uit

@Romy365  er kan altijd een meting gedaan worden van je lijn. Als daar problemen zijn geweest of als die er nog zijn zien ze dat wel. Daar hoef je echt niet voor te wachten tot je lijn of je internet terug uitvalt. Hoe langer jij wacht des te frustrerender het voor jou werkt maar het kan dan ook meer worden dan het nu is. Dus niet wachten is mijn advies.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2271
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Modem Telenet valt regelmatig uit

Ik veronderstel dat de Telenet modem in bridge modus staat.

Schakel de bridge modus eens uit. Maar let er ook op dat je geen IP conflicten krijgt tussen de Telenet modem en uw eigen router. Als ieder zijn eigen subnet beheert dan zijn er zeker geen IP conflicten.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes