Beantwoorden
Robbyvh
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Modem activeren kan 2 dagen duren

Vandaag oude docsiss omgeruild voor de witte docsiss 3.0

Alles netjes aangesloten echter geen internet via wifi of kabel.

Telenet zegt data fouten die bij hun liggen, kan 2 dagen duren de activatie.

Dit vind ik niet kunnen.

In plaats van sneller internet, nu geen internet.

Waarom zei men dit niet in de Telenet shop dat er momenteel activeringsproblemen zijn dan had ik kunnen wachten.

0 Likes
15 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Modem activeren kan 2 dagen duren

@Robbyvh  dat heeft er mee te maken dat de MAC adressen niet door gelopen zijn of de orders in aborted gegaan zijn. Bel naar de klantendienst en zeg wat er aan de hand is. Vraag dat ze een case maken met je MAC adressen erin en laat alles activeren. Maar vraag eerst of de orders door gelopen zijn of niet want ik denk het niet.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Robbyvh
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Modem activeren kan 2 dagen duren

Ik heb gechat via whatsapp en 3  keer gebeld .....  Het kan tot 2 dagen duren zeggen ze, hebben data problemen met activeren van nieuwe modems.

Had beter niks geruild achteraf gezien. Als er morgen niks werkt nog is gans weekend zonder internet alsof corona miserie nog niet voldoende is.

0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Modem activeren kan 2 dagen duren

Wat ik me in dit verband afvraag:

Als men van modem verandert, mag men dan de vorige bijhouden, en, kan die dan even, of lang, of zelfs altijd, snel terug als backup dienen (voor het geval er ooit of meteen activatie, of configuratie, of software of zelfs hardware, problemen zijn of komen)?

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Modem activeren kan 2 dagen duren

Je kan maar 1 modem per abonnement activeren dus dat lijkt me niet haalbaar.

Robbyvh
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Modem activeren kan 2 dagen duren

Andere modem moet je binnen leveren terwijl je die omruilt.

Activeren is wat anders, enkele dagen geduld terwijl dit vroeger 10 min. was. 2020 zijn we nu.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Modem activeren kan 2 dagen duren

@Robbyvh   Inderdaad we zijn 2020 maar als het fout loopt dan loopt het net zo goed fout als in 2010, 2005 en 2000 om maar wat te zeggen. En afhankelijk van wat er fout loopt kan dit snel opgelost zijn  maar kan het ook iets langer zijn. Dat is nu eenmaal al jaren zo. Hopelijk krijgen ze het vlug opgelost. Als we maar gezond zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Robbyvh
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Modem activeren kan 2 dagen duren

Inderdaad klopt, kunnen soms lastige knopen zijn.

Ik heb de info van Patrick37 mee doorgegeven via chat op whatsapp, ik weet niet of ze er rekening mee gehouden hebben maar heb nu wel internet.

Nu men Netgear R7800 er terug achter gezet en de snelheid is nu verhoogt van voordien 188 Mbps naar nu 276 Mbps. 18,5 Mbps upload. Draadloos op 9 m met 2 muren tussen op 5Ghz  nu 230 Mbps. 18,7 Mbps upload.

De witte router 24*8 Doc3 is dus sneller.

Blij dat het opnieuw in orde is.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Modem activeren kan 2 dagen duren

@Robbyvh schreef

De witte router 24*8 Doc3 is dus sneller.

 

Die kan 1,2Gbps aan

Ik heb de oude HGW niet moeten omruilen voor een 24*8 CV7160E EMTA 3.0

Die wordt toch niet meer hergebruikt.

 

0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Modem activeren kan 2 dagen duren


@Torchwood  schreef:

Je kan maar 1 modem per abonnement activeren dus dat lijkt me niet haalbaar.


De meer downtime gerelateerd specifieke vraag is dan, hoe haalbaar snel men, in geval van nood, activatie kan switchen tussen 2 modems (maakt niet uit een oude en een nieuwe, of twee nieuwe, of twee oude, of zelfs een gesupporteerde en niet gesupporteerde ... uptime telt dan). Een overgang CV8560E naar CV7160E, het is te zeggen: nieuw naar oud, gebeurde hier vrijwel onmiddellijk. Misschien is zulks afhankelijk van (business/personal) abonnement.

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Modem activeren kan 2 dagen duren

@NofanTasiEr moet een reden zijn voor een modem swap, defect of verouderd of HGW naar EMTA of omgekeerd en als die er is en alles gaat goed is er geen downtime na de plaatsing en enkel voor de plaatsing in geval van een defect. Als er geen reden is en je toch een andere modem wil activeren dan zal je daar voor betalen en dat is hetzelfde voor particuliere als zakelijke klanten. Heb vorige zomer een swap gedaan, de oude mee naar het Telenetcenter genomen en thuisgekomen met de nieuwe werkte alles van de eerste keer. Downtime was dus de verplaatsing naar het center, kosten 0€ wegens geldige reden.

0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Modem activeren kan 2 dagen duren


@Torchwood  schreef:

@NofanTasiEr moet een reden zijn voor een modem swap, defect of verouderd of HGW naar EMTA of omgekeerd en als die er is en alles gaat goed is er geen downtime na de plaatsing en enkel voor de plaatsing in geval van een defect. Als er geen reden is en je toch een andere modem wil activeren dan zal je daar voor betalen en dat is hetzelfde voor particuliere als zakelijke klanten. Heb vorige zomer een swap gedaan, de oude mee naar het Telenetcenter genomen en thuisgekomen met de nieuwe werkte alles van de eerste keer. Downtime was dus de verplaatsing naar het center, kosten 0€ wegens geldige reden.


'defect' is, zoals je aangeeft, een geldige reden, het is de reden waarom ik een reserve modem zou willen voor in geval van nood. Een verplaatsing naar het center resulteert in te veel downtime.

 

Maar goed, we wijken af van OP 😐

 

Zoals je ook aangeeft (en ik ook aangaf) is het mogelijk om een modem snel te activeren, en, de 2 dagen nodig voor @Robbyvh 's activatie lijken me niet normaal (en niet hoopgevend).

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Modem activeren kan 2 dagen duren

@NofanTasi  Je kan nu eenmaal geen reserve modem hebben en sowieso moet die dan nog geactiveerd worden. En in een Center gaat het in minstens 97% van de gevallen goed hoor. Meestal is de activatie er al door tegen dat de klant thuiskomt, kan de klant installeren en een kwartier later is hij vertrokken. Dat je nog niet aan je instellingen kunt dat kan een beetje langer duren.

Mijn voorlaatste omwisseling van modem liep verkeerd en hebben ze meer dan een halve dag werk gehad om dit in orde te krijgen. Daarom ging ik ook op een werkdag s'morgens de modem halen. Mijn laatste omruiling naar de e-modem was geklaard in een klein uurtje. De tijd om naar een Center te gaan, een babbeltje te doen, thuis te komen en aan te sluiten.

En als ze op voorhand zeggen dat het tot 2-dagen kan duren dat is om zich in te dekken. Eerste regel in de verkoop. Nooit een belofte doen of ook maar suggereren waarvan je niet zeker bent dat je ze kan waarmaken.  Is het vroeger opgelost, des te gelukkiger zal de klant zijn. Het omgekeerde zorgt voor frustratie en ontevreden klanten.

Een center kan eigenlijk maar een ding verkeerd doen bij het activeren van een modem. De macadressen verkeerd ingeven. Al de rest gebeurt achterliggend.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Modem activeren kan 2 dagen duren

@igvfer  Je kan er natuurlijk niets mee aanvangen maar ik ben rommelmarkten al meerdere modems tegengekomen.... je zou er dus in principe wel ééntje kunnen hebben. Waarschijnlijk ga je wel een hoop 😵gedonder😵 krijgen moest je het in je domme hoofd halen om dat ding proberen te activeren want die modems blijven uiteraard eigendom van Telenet en je betaald enkel, in sommige gevallen, voor de activatie.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Modem activeren kan 2 dagen duren

@Torchwood  En er zij uiteraard onwetende mensen die dergelijke modem kopen op een rommelmarkt en dan tot de vaststelling komen dat het weggegooid geld is. Zelfs als die al te activeren is. Want bepaalde types kan je niet meer activeren.

Dat  is en was ook zo met gehuurde digiboxen/corders waarvoor de vergoeding niet is betaald en op de zwarte lijst terecht zijn gekomen.

Want wees gerust. Telenet heeft een enorme database van alle toestellen hun macadressen met hun eigenschappen, actief, in herstelling/revisie, afgeschreven, geblokkeerd enz. en er is maar een beperkte groep medewerkers die deze database kan manipuleren.

Alles om fake apparatuur uit hun netwerk te houden.

Ik heb de tijd geweten van die platte sd-corders waarbij je de HDD kon vervangen door een zwaardere en de firmware er automatisch werd opgezet. Bij de volgende generatie lukte dat spelletje niet meer.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes