Beantwoorden
Patrick19451
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
π-DAY! De 3 wijzen! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Modem als file of FTP server

Hoe kan ik mijn modem bereiken via een browser? Ik heb de instructies gevolgd van de fabrikant maar die werken niet via mijn browser. 'acces refused' krijg ik als boodschap te zien. Ik heb een wireless modem bij een wigo abonnement.

0 Likes
4 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Modem als file of FTP server

over wat spreken we zodat je deze handeling wilt bereiken, wat meer info zou ons meer kunnen helpen 😉 

gaat dit over een programma op pc die connectie maakt met je intern netwerk of iets anders???

met de info die we nu krijgen kunnen we niet zo heel veel helpen hiermee.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Patrick19451
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
π-DAY! De 3 wijzen! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Modem als file of FTP server

Ik wil een HDD op de wireless modem aansluiten en de modem gebruiken als file of FTP server en deze delen via het lokale netwerk. Volgens de fabrikant moet het via de webbrowser (enkel bekabeld) en dan zou je aan de instellingen ervan moeten geraken. Niet dus?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Modem als file of FTP server

Vroeger op de zwarte Docsis 3.0 modem met de gele poortjes lukte dit. Op de huidige witte niet meer. Via windows 7 zag je dan vroeger de schijf verschijnen, in Verkenner, onder een schijfletter en met een rare naam. Met de huidige windows is dit niet zo evident meer, blijkt het. Ik kan het nu niet meer testen. Geen zwarte modem meer, geen win7 meer. In elk geval geen FTP server, wel doodgewoon aanspreekbaar net zoals andere harde schijven in uw computer.

Ik raad aan om iets langer te sparen en te investeren in een NAS.

Terloops. De modem/routers van Telenet zijn maar beperkt instelbaar via "Mijn telenet" want ze zijn aangepast naar Telenet gebruik en daar gelden de handleidingen van de fabrikant niet



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Patrick19451
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
π-DAY! De 3 wijzen! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Modem als file of FTP server

Ok, dat is een duidelijk antwoord. Ik heb al enige tijd geleden een FILEGEAR besteld en ben in blijde afwachting ervan! Hopelijk heb ik daar meer geluk mee om mijn doel te doen slagen.