Beantwoorden
mblockx
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Dat loopt vlotjes. A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Modem herstart bij bekijken opnames op digibox

Sinds enige tijd heb ik iets raar voor. Als ik mijn opnames bekijk op een digibox, herstart mijn modem of valt de internet verbinding weg.

Heeft iemand dit ook al voor gehad. Telenet support heeft al 3 keer mijn modem vervangen zonder succes. Modem is een CV8560E die in bridge modus staat. Digibox en digicorder staan rechtstreeks op de modem aangesloten. Eigen netwerk zit achter Bridge modus.

Tags (3)
0 Likes
5 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Modem herstart bij bekijken opnames op digibox

@mblockx 

Heb je al eens de utp kabel vervangen tussen je digibox en modem?

Kan je wel gewoon tv kijken?

Is de digibox actief? hoe ver kan je in de gids vooruitgaan? 2 dagen of 2 weken?

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Modem herstart bij bekijken opnames op digibox

Vind het raar dat die modem zonder enig probleem wordt vervangen. Het is wel een gemaksoplossing. Kan men niet eens de log van die modem uitlezen want op die manier kan men zien waar het probleem zit. Kan zijn dat er op je coax kabel enig probleem is. Dat is de kabel wel die vertrekt van je modem naar je aansluitpunt in de straat. Dit kunnen ze gemakkelijk komen uitmeten. Dus zou toch eens vragen om een technieker ter plaatsen te laten komen om alles na te kijken van straat tot je aansluiting thuis binnen

Stefan Groenen
0 Likes
mblockx
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Dat loopt vlotjes. A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Modem herstart bij bekijken opnames op digibox

UTP kabel nog niet vervangen, maar kabel wel uitgemeten en werkt correct. Alles werkt normaal voor de rest. Digicorder en digibox is interactief. Kan 2 weken vooruit.

0 Likes
mblockx
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Dat loopt vlotjes. A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Modem herstart bij bekijken opnames op digibox

Bij 1 van de 3 vervangingen van de modem is dit inderdaad door een technieker gebeurt. Hij kon niets verkeerd vinden. Maar hij zag dat de dag voordien een nieuwe update geïnstalleerd was op de modem en dat het daarmee waarschijnlijk ging opgelost zijn. Niet dus.

En bij de support gebruiken ze de vervanging inderdaad als gemaks oplossing. 

Als je dan zegt dat de modem al 3 keer vervangen is en dat dit waarschijnlijk niet gaat helpen, worden ze boos en zeggen doodleuk: ah, als je niet geholpen wilt worden door mij, dan kunnen we niets meer doen. En probleem escaleren naar volgend niveau lukt ook niet. 

Tja telenet support, en dit in een tijd dat er thuis gewerkt en gestudeerd moet worden op een stabiele internet connectie.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Modem herstart bij bekijken opnames op digibox

@mblockx 

Als de modem vervangen is en als de kabels in orde zijn, zijn er alleen nog digicorder en digibox.

Misschien kan je deze eens terugzetten naar fabrieksinstellingen. Let wel op met de digicorder dat je deze terugzet met behoud van opnames.

Als het dan nog niet in orde is zou je, als het gehuurde toestellen zijn, deze kunnen omruilen. Je bent dan ook wel je opnames kwijt. Wil je dat doen kan je ook nog terugzetten naar fabrieksinstellingen zonder behoud van opnames.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes