24759
netweters
|
152471
antwoorden
|
20712
vragen
|
Hello Allemaal,
Sinds kort heb ik mijn oude D-link router vervangen door een netgear R8000P router. Nu probeer ik via de yelo app te streamen, maar dit werkt niet meer. Als ik eerst de stream opstart via 4G en dan overschakel naar WIFI, tijdens het streamen, blijft de stream werken. Met mijn oude router werkt het ook. Via de laptop heb ik geen enkel probleem. Kan dit mogelijks een CDN probleem zijn, waardoor de stream niet opgezet wordt ?
PS Ik heb geen telenet router maar een modem.
Een content delivery network (CDN, ook content distribution network) is een netwerk van proxyservers die geografisch verspreid zijn over het internet in verschillende datacenters, zodat gebruikers snel en zonder vertraging content kunnen binnenhalen.
@StefaanH Ik had het ondertussen ook al gevonden. Maar bij deze bevestigd. Dank u. Maar ik zie de relatie niet tussen de gebruikte router en dat systeem. Ik vermoed dat je router daar voor niets tussen zit tenzij je daar bepaalde instellingen kan doen die het systeem kunnen beïnvloeden.
Ik vermoed dat je wil streamen met uw foon, want dat vermeld je nergens. Heb je in uw nieuwe router ergens QoS parameters ingesteld?
Uw laptop, is die WiFi of bekabeld verbonden met uw router?
Laptop is verbonden via wifi. Geen QoS settings op de router. Het probleem zit in het opzetten van de stream.