Beantwoorden
Pieterjan
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Modem herstart zich frequent

Dag allen,

 

Snel even de situatie schetsen ... Opstelling is in 3 maanden niet gewijzigd.

Modem 1 (zo'n witte) herstarte zich op regelmatige basis (lees: als je natuurlijk net op het internet moet zijn, niet altijd, maar toch meermaals per dag). Lijn laten controleren via de telefoon, zagen ook dat de modem hem zeer vaak herstarte. Oplossing was dat ik de modem ging gaan omwisselen, wat ik ook gedaan heb.

 

Nu heeft modem 2 net hetzelfde probleem ... (herstart zich regelmatig dus).

 

Zijn er mensen die me nog een oplossing kunnen aanleveren. Ik probeer ze graag uit.

0 Likes
7 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Modem herstart zich frequent

Kan dit liggen aan het stopcontact waar de modem is op aangesloten dat voor korte stroomonderbrekingen zorgt (en bijgevolg ook het heropstarten veroorzaakt)? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
NGDM
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Modem herstart zich frequent

Maak jij toevallig thuis ook gebruik van NAT Loopback?

Dwz dat je vanuit je lokaal netwerk verbinding maakt met een lokale server adhv je publieke IP of een dynamische DNS?

 

Ik en een paar anderen hebben dit ook voor en wisselen van modem is inderdaad geen oplossing:

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Modem-24-8-DOC-3-valt-uit-bij-verbinding/...

 

Ik vrees dat we op Telenet zullen moeten wachten vooraleer hier iets aan gedaan kan worden.

0 Likes
Pieterjan
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Modem herstart zich frequent

Dat niet, derde stopcontact en nog steeds hetzelfde ... 

 

0 Likes
Pieterjan
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Modem herstart zich frequent

er staat inderdaad een nas achter (Synology) dit meer dan een jaar. Sinds mei ook een NETGEAR switch (5 poort dacht ik) probleem begon zich voor te doen halverwege augustus 

 

0 Likes
Pieterjan
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Modem herstart zich frequent

Na het lezen van je antwoord en het typen van je mijne snel even een testje gedaan ... Via dsfile ingelogd op server en badabing badabong, modem herstartte ... Zijn er vet mee. Zou er ergens een update gebeurt zijn ofzo want voor heen nooit last van 

0 Likes
NGDM
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Modem herstart zich frequent

Net even de technische dienst aan de lijn gehad en ze konden me zeggen dat het probleem bij hen bekend is sinds vorige week.

Probleem is dat er nog weinig meldingen van gekend zijn en dit dus een lage prio heeft.

 

Ze raden me aan om zo veel mogelijk mensen dit te laten melden aan de technische dienst.

Daarom dus deze oproep:

Indien jullie dit probleem voorhebben mogen jullie de technische dienst contacteren (015 66 66 66, optie 2, optie 2) en laten weten dat jullie graag een melding maken voor de case 'NAT Hairpinning' en dat ze jouw melding aan die case moeten toevoegen.

Zodoende stijgt de prio en zullen we hier sneller een oplossing voor krijgen.

 

Alvast bedankt voor jullie steun 😉

Pieterjan
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Modem herstart zich frequent

Na een week beterschap (lees: geen uitval - setup is dezelfde gebleven) dit weekend weer meermaals herstarten van de telenet modem ... Om groen van te worden

0 Likes