24757
netweters
|
152436
antwoorden
|
20704
vragen
|
Dag allen,
Snel even de situatie schetsen ... Opstelling is in 3 maanden niet gewijzigd.
Modem 1 (zo'n witte) herstarte zich op regelmatige basis (lees: als je natuurlijk net op het internet moet zijn, niet altijd, maar toch meermaals per dag). Lijn laten controleren via de telefoon, zagen ook dat de modem hem zeer vaak herstarte. Oplossing was dat ik de modem ging gaan omwisselen, wat ik ook gedaan heb.
Nu heeft modem 2 net hetzelfde probleem ... (herstart zich regelmatig dus).
Zijn er mensen die me nog een oplossing kunnen aanleveren. Ik probeer ze graag uit.
Maak jij toevallig thuis ook gebruik van NAT Loopback?
Dwz dat je vanuit je lokaal netwerk verbinding maakt met een lokale server adhv je publieke IP of een dynamische DNS?
Ik en een paar anderen hebben dit ook voor en wisselen van modem is inderdaad geen oplossing:
Ik vrees dat we op Telenet zullen moeten wachten vooraleer hier iets aan gedaan kan worden.
Dat niet, derde stopcontact en nog steeds hetzelfde ...
er staat inderdaad een nas achter (Synology) dit meer dan een jaar. Sinds mei ook een NETGEAR switch (5 poort dacht ik) probleem begon zich voor te doen halverwege augustus
Na het lezen van je antwoord en het typen van je mijne snel even een testje gedaan ... Via dsfile ingelogd op server en badabing badabong, modem herstartte ... Zijn er vet mee. Zou er ergens een update gebeurt zijn ofzo want voor heen nooit last van
Net even de technische dienst aan de lijn gehad en ze konden me zeggen dat het probleem bij hen bekend is sinds vorige week.
Probleem is dat er nog weinig meldingen van gekend zijn en dit dus een lage prio heeft.
Ze raden me aan om zo veel mogelijk mensen dit te laten melden aan de technische dienst.
Daarom dus deze oproep:
Indien jullie dit probleem voorhebben mogen jullie de technische dienst contacteren (015 66 66 66, optie 2, optie 2) en laten weten dat jullie graag een melding maken voor de case 'NAT Hairpinning' en dat ze jouw melding aan die case moeten toevoegen.
Zodoende stijgt de prio en zullen we hier sneller een oplossing voor krijgen.
Alvast bedankt voor jullie steun 😉
Na een week beterschap (lees: geen uitval - setup is dezelfde gebleven) dit weekend weer meermaals herstarten van de telenet modem ... Om groen van te worden