Beantwoorden
jrs
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Modem maakt trillend elektrisch-achtig geluid

Bij de overstap naar een TV-Box werd ons aangeraden onze oude modem in te ruilen voor een nieuwe witte modem (CH7465LG-TN). Over de werking hebben we totaal geen klachten. Het valt ons echter wel op dat dit toestel een soort van trillend elektrisch-achtig geluid lijkt te maken. Je hoort dit enkel als het stil is in de ruimte en als je goed luistert. Omdat ons vorig toestel jarenlang geruisloos gewerkt heeft hebben we dit toestel in overleg met de Telenet servicedesk omgeruild voor een nieuwe. Dit toestel vertoont echter hetzelfde verschijnsel. 

Is dit normaal en kunnen we dit negeren? Zijn er nog mensen die dit vastgesteld hebben?

Tags (2)
0 Likes
7 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Modem maakt trillend elektrisch-achtig geluid

Als ge uw handen tegen de 2 grootste oppervlakken van de modem houdt, doet hij het dan nog?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
jrs
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Modem maakt trillend elektrisch-achtig geluid

Hallo Jean, 

Bedankt voor je bericht! Helaas, hou je je handen tegen de twee grootste oppervlakken, dan is het geluid nog steeds aanwezig. Het lijkt meer iets interns dan het trillen van de behuizing of iets dergelijks. Het fluctueert ook een beetje... 

0 Likes
Tielkevnr
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Modem maakt trillend elektrisch-achtig geluid

Ik hoor dat geluid ook bij die van mij... Heb je al meer informatie hierover? 

0 Likes
JeroenVS
Professional Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Modem maakt trillend elektrisch-achtig geluid

Ik hoor dit ook uit mijn (witte) Telenetmodem. Soort van stil geritsel, enkel bij dataverkeer over wifi. Nu ik thuiswerk en naast mijn modem zit, hoor ik het heel de tijd. Twitteraccount van Telenet heeft al gezegd dat ik hem mag inruilen, maar zo te horen is het geen uitzondering...

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Modem maakt trillend elektrisch-achtig geluid

@JeroenVS 

Ik heb er ook zo een en die is niet te horen.

Als het stoort en je hebt al de toezegging gekregen dat je hem mag omwisselen kan je dat doen.

Vermoedelijk gaat het geen problemen geven, maar iets vervelend wordt alleen maar erger met de tijd.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
jrs
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Modem maakt trillend elektrisch-achtig geluid

Hallo, 

 

Ook een witte modem hier en inderdaad een soort van geritsel, al heb ik het nooit gelinkt aan dataverkeer over wifi - maar onze modem staat dan ook ver weg in de berging.

Eerste toestel omgeruild, tweede doet het ook maar precies toch minder luid. Het blijft vreemd, maar tot nog toe hebben we geen verdere problemen ervaren. Ga ervan uit dat een gekend iets is, al zal het niet iedereen opvallen.

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Modem maakt trillend elektrisch-achtig geluid

hoor dit af en toe eens tijdens een interventie, kan geen kwaad (modems waarbij ik het hoor werken ook gewoon goed)

> wel altijd bij de witte ch7465lg

 

veel meer dan een printplaat, equalizer, switch, wat leds en wifi antennes enz zit er niet in 😛 

0 Likes