Technieker langsgeweest en de tijd genomen om te luisteren naar het verhaal.
Blijkbaar was de oorzaak van de loop iets met de telefoonlijn die er voor zorgde dat de modem een reboot doorkreeg.
Hij wist te vertellen dat dit probleem zich ook met de Docsis 3.0 modem heeft voorgedaan.
Toen hebben ze een modem parameter iets langer moeten zetten om het probleem te verhelpen.
De technieker ging het voorval met dit type modem in ieder geval doorgeven en was lichtjes verontrust dat zich dit bij dit type ook voordeed (zoals bij het vorige type)
Ik moest het in de gaten houden en indien het zich opnieuw voordeed was het advies om de telefoonlijn los te koppelen en kijken als de reboot daarmee verholpen was. Indien dit niet het geval was mocht ik terug contact opnemen met de klantendienst om dit probleem opnieuw te komen bekijken.
De kennis van de nieuwe modem is ook nog beperkt dus ik kan me voorstellen dat er nog kinderziektes/probleemjes kunnen ontdekt worden. We zullen zien.
Ik kan ook nog meegeven dat de technieker op zijn laptop na verificatie van de kabels (en bijgevolgd reboot) een timeout kreeg en pas bij een tweede reboot zag dat alles opnieuw in orde was. Wat wel vreemd was is dat bij de timeout situatie, alle diensten wel degelijk werkten. Ik heb dus een klein beetje de indruk dat men nog wat werk heeft met de nieuwe modem qua kennis en misschien ook wel nog de 'admin' applicatie moet bijwerken om die timeout situatie bv niet te hebben als alles werkt.
Het is wel zo dat de reboots / loop zo goed als verdwenen zijn en ik sinds donderdagnacht geen reboot meer gehad heb (tenzij manuele).
Ik markeer dit bericht als oplossing want alles werkt prima sinds donderdagavond en we hebben een voorlopige mogelijke oorzaak van de loop.