Beantwoorden
XTbe
Professional Meerweter
Berichten: 123
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Modem reboot "loop"

Mensen die het forum een beetje volgen hebben mijn "grote switch" verhaal kunnen volgen in andere topics

 

Het probleem dat het langst aansleepte was de interactiviteit of internetverbinding op de digiboxen/corders : https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Netwerk-probleem-digitale-tv/m-p/77671/highlight/f...

 

Dit hebben ze vandaag opgelost door de digiboxen correct aan de nieuwe modem te koppelen.

 

Na de wijziging heeft de modem rare kuren gekregen. De modem reset op ongeregelde tijdstippen en na contact met de klantendienst blijkt dat dit reeds 30x gebeurd was. Ik zou inderdaad denken aan een defecte modem maar vreemde is wel dat dit probleem begonnen is na de fix voor de tv...

 

Gezien deze hoge reboot frequentie moet er nu een technieker langskomen... *sigh* We moeten positief blijven maar ik ben nu sedert dinsdagavond reeds iedere avond met dit verhaal bezig dus ik heb niet het gevoel een comfort-installatie gehad te hebben... 

 

Maar we blijven hopen al is die wel al een beetje gekrompen door de vele problemen om alles up and running te krijgen...

 

Wat wel vreemd is, is dat de modem het nu de afgelopen 2 uur wel heeft uitgehouden... Ik hoop dat de technieker het probleem kan oplossen en als blijkt dat de modem toch vervangen moet worden dat dit toch ook meteen weer het CV8560 model is en dat ik geen stap terug moet. Maar eerlijk gezegd vrees ik ervoor en verwacht ik een antwoord; sorry die heb ik niet mee. We zien wel...

 

Ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop.

2 reacties
XTbe
Professional Meerweter
Berichten: 123
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Modem reboot "loop"

Een dagje later, alles lijkt vandaag min of meer gestabiliseerd te zijn. Bij navraag bij de klantendienst was er maar 1 herstart geweest deze nacht. 

 

Er was wel geen vaste telefonie maar ik had deze middag wel enkele opties geactiveerd...

Daarnaast was het telefoonkabeltje dat de technieker snel in elkaar geflanst had ook niet van topkwaliteit (deel van de kabeltjes zat buiten de connector alsof het ieder moment kon afbreken). Heb deze vanavond dan ook maar vervangen door een eigen RJ11 kabel...

 

Na reboot van de modem zijn er vanavond met telefonie ook geen problemen meer geweest.

 

Na overleg met de klantendienst komt de technieker toch sowiso morgen nog langs om alles nog eens grondig te checken.

 

Ik vraag me af of de loop toch niet te maken had met die digiboxen/corders (en dat er daar nog een probleem met was). Sinds alle digiboxen/corder vervangen zijn, is de situatie en de reboots heel veel verbeterd

 

We zien morgen wel of de technieker iets kan vinden.

XTbe
Professional Meerweter
Berichten: 123
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Modem reboot "loop"

Technieker langsgeweest en de tijd genomen om te luisteren naar het verhaal. 

 

Blijkbaar was de oorzaak van de loop iets met de telefoonlijn die er voor zorgde dat de modem een reboot doorkreeg.

 

Hij wist te vertellen dat dit probleem zich ook met de Docsis 3.0 modem heeft voorgedaan.

Toen hebben ze een modem parameter iets langer moeten zetten om het probleem te verhelpen.

De technieker ging het voorval met dit type modem in ieder geval doorgeven en was lichtjes verontrust dat zich dit bij dit type ook voordeed (zoals bij het vorige type)

 

Ik moest het in de gaten houden en indien het zich opnieuw voordeed was het advies om de telefoonlijn los te koppelen en kijken als de reboot daarmee verholpen was. Indien dit niet het geval was mocht ik terug contact opnemen met de klantendienst om dit probleem opnieuw te komen bekijken.

 

De kennis van de nieuwe modem is ook nog beperkt dus ik kan me voorstellen dat er nog kinderziektes/probleemjes kunnen ontdekt worden. We zullen zien.

 

Ik kan ook nog meegeven dat de technieker op zijn laptop na verificatie van de kabels (en bijgevolgd reboot) een timeout kreeg en pas bij een tweede reboot zag dat alles opnieuw in orde was. Wat wel vreemd was is dat bij de timeout situatie, alle diensten wel degelijk werkten. Ik heb dus een klein beetje de indruk dat men nog wat werk heeft met de nieuwe modem qua kennis en misschien ook wel nog de 'admin' applicatie  moet bijwerken om die timeout situatie bv niet te hebben als alles werkt.

 

Het is wel zo dat de reboots / loop zo goed als verdwenen zijn en ik sinds donderdagnacht geen reboot meer gehad heb (tenzij manuele). 

 

Ik markeer dit bericht als oplossing want alles werkt prima sinds donderdagavond en we hebben een voorlopige mogelijke oorzaak van de loop.