Beantwoorden
raf5
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Modem reset zichzelf meermaals per dag

Hoi, ik heb zo'n witte modem voor internet thuis. Dat zich valt elke dag meerdere keren uit, en start vanzelf terug op. Meerdere keren per dag, meerdere dagen per week. 'k Ben al een nieuwe gaan halen, zelfde probleem.

Iedere keer ik hiervoor bel, krijg ik een afspraak met een technieker voor een volgende dag; en dan is er plots geen probleem meer. Dus dan zeg ik de afspraak met die technieker af. 'k Heb namelijk echt geen zin om die factuur zelf te betalen...

 

The thing is ook, ik verhuis over minder dan een maand, het zou echt zuur zijn moest dat probleem toch op de één of andere manier aan mij liggen waardoor ik die 85 euro (of hoeveel het ook is) zelf moet bekostigen.

 

Iemand enig idee wat het zou zijn? Dat witte toestel omruilen helpt dus niet.

De coax-kabel is ook een goed jaar geleden vervangen.

Tags (1)
0 Likes
3 reacties
T_Bandana
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Tien op tien! Jij bent af! A born reader! Handje vol!

Modem reset zichzelf meermaals per dag

Heb je een vast toestel aangesloten op je modem?

 

- Trek deze er eens uit en niet terug insteken.

- Trek de stekker van de modem minstens 15 seconden uit het stopcontact en steek deze daarna opnieuw in.

- Wacht 5 minuten.

 

Is je probleem hierna opgelost (maw: valt je internet niet meer dagelijks weg) mag je de telefoon opnieuw aansluiten en zou het opgelost moeten zijn. Keert het terug lijkt het erop dat je telefoontoestel om de 1 of andere rede je modem doet kortsluiten waardoor deze keer op keer herstart.

 

Heb je geen vast toestel aangesloten gaat het probleem ergens anders liggen. Dan heb je niet veel andere opties dan een technieker te laten komen.

0 Likes
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Modem reset zichzelf meermaals per dag

Gebruik je thuis apparatuur die je van buitenshuis aanspreekt via een app of via een website (e.g. verwarming, camerasysteem, netwerkopslag,...) ?

0 Likes
Mathuas
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Modem reset zichzelf meermaals per dag

Het zou eventueel inderdaad een toestel kunnen zijn dat een loop creëert met andere woorden kijken eens of er niet per ongeluk 2 internetkabels naar hetzelfde toestel gaan ( bv. een switch ). nu dan zou dit altijd moeten gebeuren, af en toe uitvallen en rebooten kan een andere oorzaak hebben.

 

mogelijkheden:

1 een technieker laten komen maar dit gaat volgens mij weinig uithalen ( tenzij het probleem eventueel op de COAX buiten zit

 

2

*test je stroom eens uit dat deze niet piekt en dus steeds 220 geeft, je kan dit testen door een totaal ander stopcontact te gebruiken is het dan opgelost is er een probleem met dat stopcontact.

*haal eventuele stekkerblokken ertussen uit.

*test je stopcontact uit met een tester bv. https://www.banggood.com/nl/DANIU-Energy-Meter-Watt-Volt-Voltage-Electricity-Monitor-Analyzer-p-9071...

Dont forget to Like! - Frans Mathias
Shopmanager - Netwerkbeheerder - -Datarecuperatie - PC-Technicus - Smartphones & Tablets
0 Likes