Beantwoorden
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Modem speed dropt regelmatig

Sinds een goed jaar heb ik een HGW modem na het installeren van de nieuwe tv box(en). Dit heeft een tijd goed gewerkt, maar de laatste paar maanden krijg ik om de paar weken ineens  maar een 70Mbps binnen ipv de 300 die ik zou moeten krijgen. Telenet eens gebeld en die raade mij toen aan om de snelheid eens rechtstreeks op de modem te meten. Inderdaad alles goed op de modem, dus ja ik dacht ik heb een kapotte switch. Nieuwe geinstalleerd en dan heeft een een tijd goed gegaan. Dan een drietal weken geleden weer eens een drop in snelheid, heb dan de modem gereset en ging het goed tot vandaag. Weer maar +- 70Mbps..Heb de modem nu nog niet gereset maar ben er bijna zeker van dat mijn snelheid gaat terug zijn. Dus heeft het de eerste keer waarschijnlijk ook niet aan mijn switch gelegen denk ik dan.. Het kan toch niet de bedoeling zijn om elke 2-3 weken die modem te moeten resetten?? Heb dit vele jaren geleden ook meegemaakt toen de eerste  wifi modems verschenen van telenet. Heb nu exact hetzelfde aan de hand dan toen. Na die zwarte wifi modem heb ik jaren een modem only gehad, die heb ik op 5+ jaar misschien 2 keer gereset. Heb het wel redelijk gehad nu met die hgw modems hoor, alleen spijtig dat de nieuwe tv boxen niet werken op modem only's, anders konden ze hun rommel komen halen !!!

Tags (1)
0 Likes
17 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5292
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Modem speed dropt regelmatig

 

 

@marc1201al eens de lijn laten testen, of laten nakijken of er buiten toevallig geen kabel versleten zit ofzo????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Modem speed dropt regelmatig

@Master-Magic de eerste keer dat ik dit voorhad en telenet me voorstelde om op de modem zelf te meten, toen hebben ze de lijn getest en geen fouten gevonden. Ik neem aan dat de benodigde snelheid wel echt binnen komt op de kabel (vermits ik de modem reset en dan volle snelheid heb voor een tijdje), maar dat die modem dit met zijn momenten niet goed doorgeeft.

Dit is nu de tweede wifi modem dat ik heb en twee keer exact hetzelfde probleem. Lijkt wel dat die modems na x aantal tijd fouten beginnen vertonen. Heb al spijt dat mijn modem only weg is. Had ik weinig tot geen last mee...

 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2253
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Modem speed dropt regelmatig

Stel uw toestellen eens in dat ze vast op 1 Gbps werken en niet onderhandelen over de snelheid.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Modem speed dropt regelmatig

@Janneke_Dust  En hoe doe ik dat? 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2253
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Modem speed dropt regelmatig

Bij u kan het anders uitzien omdat ge een andere LAN poort hebt :

20200414-2201-ScreenShot.JPG20200414-2203-ScreenShot.JPG20200414-2204-ScreenShot 001.JPG20200414-2204-ScreenShot.JPG20200414-2205-ScreenShot.JPG


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Modem speed dropt regelmatig

@Janneke_Dust ik zie alleen gele driehoekjes...

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Modem speed dropt regelmatig


@marc1201  schreef:

@Janneke_Dust ik zie alleen gele driehoekjes...


Dat moet stillekesaan beteren. De afbeeldingen zouden moeten zichtbaar worden. Ik heb ze daarstraks goedgekeurd.

Soms zijn ze dan onmiddellijk zichtbaar, soms duurt dat een tijdje, daar kan ik niks aan doen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2253
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Modem speed dropt regelmatig

De screen shots moeten goedgekeurd worden door een beheerder. ( mag geen privé info bevatten)


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Modem speed dropt regelmatig


@Janneke_Dust  schreef:

De screen shots moeten goedgekeurd worden door een beheerder. ( mag geen privé info bevatten)


Da's al in orde, en ik zie ze staan in uw post.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Modem speed dropt regelmatig

@StefaanH @Janneke_Dust Ik zie ze nu, maar dit kan je toch enkel instellen voor pc, niet voor tablets/smartphones enzo..

Btw gisteren avond de modem toch weer eens gereset, en nog steeds maar 70Mbps binnen krijgen.. Zal nog eens rechtstreeks op de modem moeten proberen.

 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2253
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Modem speed dropt regelmatig

Om te zien of de oorzaak echt bij telenet ligt is enkel een test met een UTP kabel op de modem bepalend.

Blijkbaar doe je de testen via WiFi.

Hebben de AP's in de 2.4GHz en 5 GHz band dezelfde naam?

Indien ja; dan ben je de ene keer mogelijk verbonden met de AP in de 5 GHz band (snel) en de andere keer met de AP in de 2.4 GHz band (trager).

Je kan die AP's een verschillende naam geven zodat je weet met welke band je werkt.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Modem speed dropt regelmatig

@Janneke_Dust  Nee ik doe nooit testen via wifi. Snelheid op de modem is ok, heb getest met een kabel rechtstreeks van modem naar pc. Alhoewel de snelheid het grote deel van de test schommelt rond de 150Mbps en pas op het laatst van de test naar +- 250Mbps gaat. En van jouw settings naar 1gbps vind ik alleen de speed en duplex setting terug, de andere niet.

Modem dan nog maar eens gereset en nu ziet het er terug goed uit voorlopig.. Setup hier is de volgende: Telenet modem naar switch. Vandaar naar eigen router en een andere swicht waar tv boxen, tv, internetradio etc op hangt. Internet voor pc gaat van de router& met vaste kabel naar boven waar deze nogmaals op een switch hangt voor pc, printer en raspberry pi.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2253
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Modem speed dropt regelmatig

Waarom een eigen router in het netwerk?

Kan je eens een tekening maken van het netwerk met gegeven van router en switchen merk en type.

of een tekst in de aard van:

modem --UTP--switch merk type--UTP--

             --UTP--

modem--UTP--router merk type--UTP---

                                                 --UTP--


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Modem speed dropt regelmatig

@Janneke_Dust Die router is nog iets van met de modem only en ik wou dat zo houden..

In bijlage een heel simpele voorstelling van mijn bekabeld netwerk.Netwerk.jpg

0 Likes