Beantwoorden
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Modem speed dropt regelmatig

Sinds een goed jaar heb ik een HGW modem na het installeren van de nieuwe tv box(en). Dit heeft een tijd goed gewerkt, maar de laatste paar maanden krijg ik om de paar weken ineens  maar een 70Mbps binnen ipv de 300 die ik zou moeten krijgen. Telenet eens gebeld en die raade mij toen aan om de snelheid eens rechtstreeks op de modem te meten. Inderdaad alles goed op de modem, dus ja ik dacht ik heb een kapotte switch. Nieuwe geinstalleerd en dan heeft een een tijd goed gegaan. Dan een drietal weken geleden weer eens een drop in snelheid, heb dan de modem gereset en ging het goed tot vandaag. Weer maar +- 70Mbps..Heb de modem nu nog niet gereset maar ben er bijna zeker van dat mijn snelheid gaat terug zijn. Dus heeft het de eerste keer waarschijnlijk ook niet aan mijn switch gelegen denk ik dan.. Het kan toch niet de bedoeling zijn om elke 2-3 weken die modem te moeten resetten?? Heb dit vele jaren geleden ook meegemaakt toen de eerste  wifi modems verschenen van telenet. Heb nu exact hetzelfde aan de hand dan toen. Na die zwarte wifi modem heb ik jaren een modem only gehad, die heb ik op 5+ jaar misschien 2 keer gereset. Heb het wel redelijk gehad nu met die hgw modems hoor, alleen spijtig dat de nieuwe tv boxen niet werken op modem only's, anders konden ze hun rommel komen halen !!!

Tags (1)
0 Likes
17 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Modem speed dropt regelmatig

Afbeelding komt eraan, heb ze net  goedgekeurd


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Modem speed dropt regelmatig

merk en type van uw router?

Welke IP adressen gebruikt ge achter de router?

Zijn het managet switchen of gewone?

 

Ik zou het netwerk ook sterk vereenvoudigen:

Op het gelijkvloer:

Router en switch met 3 aansluitingen weg.

Switch voor TVbox etc direct op modem aansluiten.

Boven:

Switch ook rechtstreeks aansluiten op modem.

 

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Modem speed dropt regelmatig

@Janneke_Dust  Router is een netgear nighthawk r7000, beetje oud maar voldoet nog prima. Switchen zijn gewone. IP adressen weet ik zo van buiten niet maar de installateur heeft destijds de boel ingesteld zodat ik met mijn eigen router kon werken.

 

Router gaat niet weg, wifi signaal van die modems schijnt slecht te zijn en kom er nu nog maar amper met de router tot op mijn terras bv. Dus vereenvoudigen zit er niet in.

 

Ben wel iets anders te weten gekomen. Heb de uitgaande kabel naar de eerste switch naar poort 2 gestoken en opeens is alles zoals het moet zijn. In plaats van oplopende snelheid, direct de volle pot (+-280Mbps) Slechte/kapotte poort op de modem misschien?

0 Likes