Beantwoorden
Ex-Netweter

NAT Type Strict PC

Beste,

Ik zou graag de beta van For Honor willen spelen maar mijn NAT Type staat steeds op strict. Heb al geprobeerd met port forwarding maar zonder succes want je kan maar max 10 poorten openzetten. Als ik het IP van mijn PC in het DMZ gedeelte zet staat hij wel open maar dan staat mijn PC ook open voor hackers wat ik dus wil vermijden. Wat kan ik het beste doen ?  Ik weet dat modem only + router misschien een oplossing zou kunnen zijn maar zijn het de kosten waard of zijn er nog andere oplossingen ?

0 Likes
21 reacties
Ex-Netweter

NAT Type Strict PC

@Arthur2 schreef:

Van wat ik heb vernomen is dat het lang geleden goed was dan heel slecht. (Ik denk pre 2010) (Maar zoals je wel weet is dat voor mijn tijd 😛 )

Maar de laatste jaren is het echt heel goed vooral de nieuwe Norton security verbruikt weinig ram en cpu. Het enige dat me irriteerd is de "WS.REPUTATION.1" maar dat kan je uitschakelen.

Maar iedereen heeft zijn eigen mening. 🙂 Er zijn ook mensen die zweren bij AVG of McAfee maar daar krijg ik gewoon rillingen van.

Wij betalen voor antivirus omdat het gemakkelijk is de rest bij ons thuis (niet handmatig moeten scannen en de detectie gebeurt allemaal automatisch) en mijn vader voelt er zich veiliger bij. 🙂

Malwarebytes is altijd goed en dat heb ik ook geïnstalleerd staan om af en toe eens te scannen maar om ervoor te betalen vind ik heb toch wat te duur voor wat het is.

Edit: @Ex-Netweter ik had je bericht nog niet gelezen.

Zorg er wel voor dat je Norton volledig verwijderd met de removal tool (het is veranderd in removal and reinstall maar ik denk dat je het nog steeds kan gebruiken om alleen te verwijderen)

Ja ik ken de tool heb ik al paar maal moeten gebruiken om het te verwijderen en te herinstaleren omdat hij nooit meer opstarte en als ik het handmatig wou opstarten gaf hij fouten. Ook nu merk ik vaak dat hij steeds zijn achtergrondtaken heel de tijd doet. Ik start mijn PC dan op ik druk rechtermuisknop op het norton logo in mijn taakbalk en dan zie ik al dat hij bezig is dus kan ik het ook niet uitschakelen ook niet via de instellingen in Norton zelf dan staat het in het lichtgrijs maar dan gebruikt hij wel heel veel van je pc en is je performance ook niet hoe het zou moeten zijn. In mijn ogen loopt norton achter met de andere anti virussen zoals bv ook geen gaming modus.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

NAT Type Strict PC

Heb je misschien een oude versie?

Bij mij doet hij dat allemaal niet. Er is trouwens wel een gaming modus (stille modus) die gaat automatisch aan als je aan het gamen bent of een film kijkt.

Maakt niet uit. Ik heb Bitdefender een keer getest en het werkt goed maar ik gebruik liever Norton omdat ik het gewoon ben en ik vind het veel makkelijker om bestanden uit te sluiten en de firewall aan te passen.

Maar als je problemen hebt dan zou ik zeker veranderen. 🙂

Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter

NAT Type Strict PC

@Arthur2 schreef:

Heb je misschien een oude versie?

Bij mij doet hij dat allemaal niet. Er is trouwens wel een gaming modus (stille modus) die gaat automatisch aan als je aan het gamen bent of een film kijkt.

Maakt niet uit. Ik heb Bitdefender een keer getest en het werkt goed maar ik gebruik liever Norton omdat ik het gewoon ben en ik vind het veel makkelijker om bestanden uit te sluiten en de firewall aan te passen.

Maar als je problemen hebt dan zou ik zeker veranderen. 🙂

Ik heb de nieuwste versie dagenlijks zoek ik naar updates voor mijn Windows , Norton en ook mijn hardware onderdelen. Op het vlak van het uitsluiten van bestanden en firewall aan te passen heb je wel gelijk maar dat is misschien omdat we dat zo gewend zijn. Zelf heb ik nog een paar maand dat mijn abbo van Norton loopt dus die paar maanden hou ik hem nog wel bij.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

NAT Type Strict PC

Firewall... Nog een stuk software waarvoor ik niet betaal. Ik heb lang Online Armor Free gebruikt. Die ondersteunde HIPS wat wel interessant was. Toen de ondersteuning stopte ben ik overgestapt op PrivateFirewall, ook freeware (uiteraard :-).

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter

NAT Type Strict PC

@sb

Windows firewall? 😛

Arthur2 | Ere-Krak
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

NAT Type Strict PC

@Arthur2 schreef:

@sb

Windows firewall? 😛

Ideaal voor gebruikers die er niets mee doen. En eigenlijk, als je achter een router met ingebouwde firewall zit...

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter

NAT Type Strict PC

Bwa ik denk dat het nog wel belangrijk is want je router houd niet alles tegen. En ook voor op je lokaal netwerk.

Maar de Windows firewall is vervelend voor mensen die niet zo vaak met computers omgaan want die doet dat niet automatisch.

Edit: ik had je verkeerd begrepen 🙂

Arthur2 | Ere-Krak
0 Likes