Beantwoorden
spotjuh
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

NAT Type Strict PC

Beste,

 

Ik zou graag de beta van For Honor willen spelen maar mijn NAT Type staat steeds op strict. Heb al geprobeerd met port forwarding maar zonder succes want je kan maar max 10 poorten openzetten. Als ik het IP van mijn PC in het DMZ gedeelte zet staat hij wel open maar dan staat mijn PC ook open voor hackers wat ik dus wil vermijden. Wat kan ik het beste doen ?  Ik weet dat modem only + router misschien een oplossing zou kunnen zijn maar zijn het de kosten waard of zijn er nog andere oplossingen ?

0 Likes
21 reacties
spotjuh
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

NAT Type Strict PC

Ik heb mijn DMZ op 0 gezet en mijn NAT Type is nu op open maar weet niet of dit de standaard instelling is van telenet of het best ook gevaarlijk is ? 

0 Likes
CoFoDe
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
My smart Valentine On a roll... Jij bent af! Handje vol!

NAT Type Strict PC

Ga naar Mijn telenet (http://mijn.telenet.be) en log in.

Selecteer in de linker kolom  "Mijn internet"

Kies "Instellingen" onder "Draadloze instellingen"
Klik op "Geavanceerde instellingen" in het midden van het scherm, in het vak "Modem"
Selecteer het tabblad "IPv4 Firewaal & Port forwarding"
Onder "Port Forwarding" vul je het ip-adres van je pc onder Lokaal IP-adres in, de begin- & eind-poort, en bij Protocol zet je "BEIDE".
Zet de Status op "Actief", klik po de knop "Wijzigingen opslaan". Het kan zijn dat de router even herstart.
en dan zou het moeten lukken.

"If you ain't gonna be part of the greatest, you got to be the greatest yourself." ~ Trevor Tahiem Smith Junior
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

NAT Type Strict PC

Gewoon ter info: voor zo ver ik weet kost het inruilen van een HGW met een modem-only je geen cent (buiten de benzine om naar het dichtsbijzijnde TN Center te rijden... en de router die je zelf moet aanschaffen).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
spotjuh
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

NAT Type Strict PC


@sb schreef:

Gewoon ter info: voor zo ver ik weet kost het inruilen van een HGW met een modem-only je geen cent (buiten de benzine om naar het dichtsbijzijnde TN Center te rijden... en de router die je zelf moet aanschaffen).


Oh mij vertelde ze dat een prof van telenet zelf moeten sturen voor de instalatie van de modem-only en dat het me wat zou kosten. (Ps alvast bedankt om te willen helpen)

0 Likes
spotjuh
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

NAT Type Strict PC


@CoFoDe schreef:

Ga naar Mijn telenet (http://mijn.telenet.be) en log in.

Selecteer in de linker kolom  "Mijn internet"

Kies "Instellingen" onder "Draadloze instellingen"
Klik op "Geavanceerde instellingen" in het midden van het scherm, in het vak "Modem"
Selecteer het tabblad "IPv4 Firewaal & Port forwarding"
Onder "Port Forwarding" vul je het ip-adres van je pc onder Lokaal IP-adres in, de begin- & eind-poort, en bij Protocol zet je "BEIDE".
Zet de Status op "Actief", klik po de knop "Wijzigingen opslaan". Het kan zijn dat de router even herstart.
en dan zou het moeten lukken.


Het weten hoe ik moet portforwarden weet ik wel maar bij telenet werkt het portforwarden amper en soms moet men meer dan 10 poorten open zetten terwijl je maximum maar 10 hebt bij telenet. Maar heb mijn dmz veranderd van mijn mijn ip van ps4 naar gewoon 0 en vanaf dan heb ik een open nattype ook zonder het portforwarden. Maar weet niet of het veilig is als ik het dmz op 0 heb gezet want als ik mijn pc ip daar ingeef weet ik wel dat je eigenlijk heel je pc op het internet openstelt dus gevaarlijk voor hackers. (Ps alvast bedankt om te willen helpen)

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

NAT Type Strict PC

https://community.telenet.be/t5/Surfen/Standaard-router-modem-vervangen-door-quot-Modem-Only-quot/m-...

 

Dat wordt al eens gezegd, maar dat zou niet waar zijn. Zoek op het forum maar eens op 'modem-only'.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
spotjuh
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

NAT Type Strict PC


@sb schreef:

https://community.telenet.be/t5/Surfen/Standaard-router-modem-vervangen-door-quot-Modem-Only-quot/m-...

 

Dat wordt al eens gezegd, maar dat zou niet waar zijn. Zoek op het forum maar eens op 'modem-only'.


Oh okeej had dit via telenet zelf gehoord met een prive bericht op FB. Toen zeiden ze dat een technieker hem zou moeten instaleren en dat je dan ook nog eens een router moet aanschaffen. Alvast bedankt. Maar even een vraagje het orginele dmz eindigt toch op een 0 of heb ik het verkeerd ? Want op 0 doet staat mijn nat type op open dus zou ik dan ook niet naar een modem only moeten gaan dan.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

NAT Type Strict PC

Ik heb een modem-only en een eigen router. Om een toestel in DMZ te plaatsen voeg ik gewoon het interne IP van dat toestel toe. Ik kan dus niet goed volgen wat je juist met 0 bedoelt.

 

@Arthur2- Kan jij hier bijspringen?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

NAT Type Strict PC

@spotjuh

 

Staat UPnP op actief?

 

Mijn Telenet -> Mijn Internet -> Draadloze Instellingen -> Geavanceerde Instellingen ->  IPv4 Firewall & Port forwarding

 

Zorg dat daar "UPnP Actief" op Actief staat.

De standaardinstellingen van DMZ is 0 en ik zou ook nooit je pc in de DMZ zetten want dat is gevaarlijk.

 

Een spel zou eigenlijk nooit port forwarding moeten hebben. Is het mogelijk dat de firewall van je pc het blokkeert? Welk antivirusprogramma heb je? Of gebruik je de Windows firewall?

 

Probeer even om de firewall uit te schakelen en kijk of het spel dan wel werkt.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
spotjuh
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

NAT Type Strict PC


@Arthur2 schreef:

@spotjuh

 

Staat UPnP op actief?

 

Mijn Telenet -> Mijn Internet -> Draadloze Instellingen -> Geavanceerde Instellingen ->  IPv4 Firewall & Port forwarding

 

Zorg dat daar "UPnP Actief" op Actief staat.

De standaardinstellingen van DMZ is 0 en ik zou ook nooit je pc in de DMZ zetten want dat is gevaarlijk.

 

Een spel zou eigenlijk nooit port forwarding moeten hebben. Is het mogelijk dat de firewall van je pc het blokkeert? Welk antivirusprogramma heb je? Of gebruik je de Windows firewall?

 

Probeer even om de firewall uit te schakelen en kijk of het spel dan wel werkt.


Ja mijn UPnP staat op actief het probleem was dus dat mijn DMZ op mijn PS4 stond dus had ik deze op 0 gezet en toen stond mijn NAT type op open maar was dus niet zeker of dat 0 standaard was maar nu heb ik daar de bevestiging over. Heel erg bedankt !!! (Ps mijn antivirus is momenteel Norton internetsecurity maar ga overstappen naar bitdefender) 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

NAT Type Strict PC

@spotjuh

 

Goed om te horen 🙂

 

Norton is goed (dat heb ik zelf) maar Bitdefender zou blijkbaar iets beter zijn maar ik gebruik dat niet graag. 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
spotjuh
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

NAT Type Strict PC


@Arthur2 schreef:

@spotjuh

 

Goed om te horen 🙂

 

Norton is goed (dat heb ik zelf) maar Bitdefender zou blijkbaar iets beter zijn maar ik gebruik dat niet graag. 🙂


Zelf heb ik al vaak problemen gehad met norton jammer genoeg. Ook sommige games die ik niet kon spelen omdat norton het tegen hield. Vanaf ik een trial had van bitdefender total security (90 dagen lang) had ik er echt een goed gevoel bij ook met de gaming modus. Norton heeft ook al vaak wat virussen doorgelaten en dezelfde virussen werden tegen gehouden door bitdefender. Ook had ik eens een programmatje en norton verwijderde dat steeds opnieuw en als ik het via de site van norton het op zocht staat erbij dat het veilig is. (Maarja ieder heeft zijn voorkeur qua bescherming van PC)

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

NAT Type Strict PC


@Arthur2 schreef:

@spotjuh

 

Goed om te horen 🙂

 

Norton is goed (dat heb ik zelf) maar Bitdefender zou blijkbaar iets beter zijn maar ik gebruik dat niet graag. 🙂


*hoest*

 

Sorry dat ik me verslik @Arthur2, maar Norton is écht niet goed hoor! Jaren geleden had Norton een goede naam, maar dat heb ze al lang verknoeid. Op Usenet zal je praktisch niemand tegenkomen die een goed woord heeft over Norton.

 

Zelf ben ik overigens absoluut tegen antivirus waarvoor je moet betalen. Ik vind een antivirus sowieso al bijna overbodig, dus ervoor betalen doe ik niet. En dat gaat me goed af, want sinds 1994 heb ik nog nooit een virus gehad (wel enkele tegengehouden).

 

Er zijn verschillende gratis alternatieven, zoals Avira, Comodo, AVG en avast! Free Antivirus. Ik gebruik die laatste, maar alle bloat heb ik uitgeschakeld; ik gebruik alleen File System Shield en Web Shield (Silent/Gaming mode ingeschakeld, dus geen enkele pop-up). Verder scan ik regelmatig met SUPERAntiSpyware Free en Malwarebytes Antimalware Free (2.x, voorlopig geen 3.x). Dan nog SpyBot Search & Destroy (vooral voor de immunize feature), een aangepast HOSTS bestand (MVPS HOSTS) en add-ons zoals NoScript onder Fx.

 

Maar Norton zal ik nooit installeren, jamais!


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

NAT Type Strict PC

Van wat ik heb vernomen is dat het lang geleden goed was dan heel slecht. (Ik denk pre 2010) (Maar zoals je wel weet is dat voor mijn tijd 😛 )

 

Maar de laatste jaren is het echt heel goed vooral de nieuwe Norton security verbruikt weinig ram en cpu. Het enige dat me irriteerd is de "WS.REPUTATION.1" maar dat kan je uitschakelen.

 

Maar iedereen heeft zijn eigen mening. 🙂 Er zijn ook mensen die zweren bij AVG of McAfee maar daar krijg ik gewoon rillingen van.

 

Wij betalen voor antivirus omdat het gemakkelijk is de rest bij ons thuis (niet handmatig moeten scannen en de detectie gebeurt allemaal automatisch) en mijn vader voelt er zich veiliger bij. 🙂

 

Malwarebytes is altijd goed en dat heb ik ook geïnstalleerd staan om af en toe eens te scannen maar om ervoor te betalen vind ik heb toch wat te duur voor wat het is.

 

Edit: @spotjuh ik had je bericht nog niet gelezen.

Zorg er wel voor dat je Norton volledig verwijderd met de removal tool (het is veranderd in removal and reinstall maar ik denk dat je het nog steeds kan gebruiken om alleen te verwijderen)

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes