Beantwoorden
Pistache
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Complimentendag Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party!

NAT en DYNDNS werkt niet met nieuwe modem/router

Omdat de nieuwe Telenet modems uitgerust zijn met router functie is het niet meer mogelijk gebruik te maken van DYNDNS. Ik wil terug mijn oude modem. Iemand ervaring met dit probleem?

ik ga echt geen duur abonnement afsluiten om een vast ip-adres te krijgen. Ik wil mijn eigen interne netwerk beheren en toegang krijgen van buiten af.

#zwaarteleurgesteld

Tags (2)
0 Likes
10 reacties
MarcVIM
Professional Meerweter
Berichten: 179
Nieuwe TV-theek? Warming up? BINGO! De volle 100!

NAT en DYNDNS werkt niet met nieuwe modem/router

Is de DMZ functie in 'Mijn Telenet' geen oplossing dan? Bij mij werkt dat probleemloos (via noip welteverstaan).

0 Likes
Pistache
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Complimentendag Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party!

NAT en DYNDNS werkt niet met nieuwe modem/router

Beste MarcVIM,

 

Mijn modem van Telenet heeft 2 LAN kabels. 1 voor de digicorder en 1 naar mijn eigen WLAN router. Mijn WLAN router krijgt aan de interface voor internet een ip-adres van Telenet, De interface voor het LAN heb ik een statisch ip-adres gegeven (gateway, dns server etc verwijst naar de interface voor internet dus dat staat goed). 

 

Ik heb mijn WLAN router in DMZ geplaatst met port forwarding naar bv de beheer interface van mijn WLAN router (poort 80 protocol TCP/ip) maar dat lukt niet. Ook met de firewall van Telenet volledig uitgeschakeld. Ik heb nog niet eens gebruik gemaakt van DDNS, ik heb mijn publiek ip-adres overgenomen van mijn-Telenet.

 

ik hou er ook niet echt van om heel mijn router in DMZ te plaatsen. Ik denk er aan om terug een oude modem te vragen aan Telenet, zonder al die overbodige troep als WLAN,beperkt management en routering etc ...

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

NAT en DYNDNS werkt niet met nieuwe modem/router

De eerste vraag die rijst is waarom je nog een 2e router zou installeren.Met de Home gateway werken uw DDNS providers zeker nog. Maar je zit met dubbel NAT. Eerst de juiste poorten door de eerste routernaar je eigen router en dan in je eigen router naarde juiste devices.

Stel je hebt de poort 5000 voor je NASen eventueel poort 9080 voor een camera en 9890 voor nog een camera.

Dan doe je portforwarding via mijn.telenet/netwerk instellen van de poorten 5000, 9080, 9890 naar je eigen router IP. Dus het is belangrijk dat je eigen router een WAN IP krijgt van bijvoorbeeld 192.168.0.2omin de range van Telenet te blijven.

In je eigen router doe je nu portforwarding naar de betreffende IPadressen van je toestellen die naar ik hoop vaste IPadressen hebben in de range van 192.168.?.X De ? staat voor een cijfer tussen 1 en 255.Kijk wat range je router gebruikt.

Nu zal je van buitenaf nog altijd je NAS bvb kunnen gebruiken door in te geven:http://mijn.dyndns.account:5000

Zeker niet onmogelijk er zijn er u al zoveel voorgegaan.

Maarhou het simpel en werk alleen met de Home gateway van Telenet en gebruik uw eigen router alsAP/switch. Hier op het forum zal je welde uitleg vinden hoe.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

NAT en DYNDNS werkt niet met nieuwe modem/router


@Pistache schreef:

Omdat de nieuwe Telenet modems uitgerust zijn met router functie is het niet meer mogelijk gebruik te maken van DYNDNS. Ik wil terug mijn oude modem. Iemand ervaring met dit probleem?

ik ga echt geen duur abonnement afsluiten om een vast ip-adres te krijgen. Ik wil mijn eigen interne netwerk beheren en toegang krijgen van buiten af.

#zwaarteleurgesteld


Ik zat in exact dezelfde situatie na de installatie van mijn nieuwe modem. De installateur beweerde immers dat het een modem met losse router van Telenet niet meer mocht.  Achteraf heb ik vernomen van de A-desk dat die configuratie wel  nog kan maar dat dit op voorhand aangevraagd dient te worden.

Die informatie is nergens op hun website te vinden...

 

De oplossing Voor je probleem is hier al verteld denk ik... Je eigen router als switch gebruiken binnen 192.168.0.x en je neerleggen bij de beperkingen van de Telenet router. Of een subnet opzetten met je eigen router binnen je telenet netwerk (subnet: 192.168.?.x met ? verschillend van  0) en  twee keer NAT doen.


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

NAT en DYNDNS werkt niet met nieuwe modem/router


@Pistache schreef:

Beste MarcVIM,

 

Mijn modem van Telenet heeft 2 LAN kabels. 1 voor de digicorder en 1 naar mijn eigen WLAN router. Mijn WLAN router krijgt aan de interface voor internet een ip-adres van Telenet, De interface voor het LAN heb ik een statisch ip-adres gegeven (gateway, dns server etc verwijst naar de interface voor internet dus dat staat goed). 

 

Ik heb mijn WLAN router in DMZ geplaatst met port forwarding naar bv de beheer interface van mijn WLAN router (poort 80 protocol TCP/ip) maar dat lukt niet. Ook met de firewall van Telenet volledig uitgeschakeld. Ik heb nog niet eens gebruik gemaakt van DDNS, ik heb mijn publiek ip-adres overgenomen van mijn-Telenet.

 

ik hou er ook niet echt van om heel mijn router in DMZ te plaatsen. Ik denk er aan om terug een oude modem te vragen aan Telenet, zonder al die overbodige troep als WLAN,beperkt management en routering etc ...

 

 


Als je een witte modem hebt, dan kan je door een bug in de software voorlopig geen portforwarding instellen met TCP/UDP, maar moet je apart een forwarding voor TCP en voor UDP instellen anders werkt het niet.

 

0 Likes
Pistache
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Complimentendag Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party!

NAT en DYNDNS werkt niet met nieuwe modem/router

Bedankt voor uw reactie.

 

ik heb dubbele NATTING en port forwarding getest en het lukt niet.

dus port forwarding naar router en vervolgens rule op mijn router naar het ip van NAS zonder succes. Probleem op mijn eigen router?

de gegeven suggestie lijkt me heel logisch maar ik krijg het niet werkend. Ik heb ondertussen via Telenet gevraagd om een gewone modem te plaatsen. Vrijdag komen ze.

 

ik ga nog wat proberen. Mocht het lukken laat ik het zeker weten. 

0 Likes
Pistache
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Complimentendag Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party!

NAT en DYNDNS werkt niet met nieuwe modem/router

Bedankt voor uw reactie.

ik heb dubbele NATTING en port forwarding getest en het lukt niet.
dus port forwarding naar router en vervolgens rule op mijn router naar het ip van NAS zonder succes. Probleem op mijn eigen router?
de gegeven suggestie lijkt me heel logisch maar ik krijg het niet werkend. Ik heb ondertussen via Telenet gevraagd om een gewone modem te plaatsen. Vrijdag komen ze.

ik ga nog wat proberen. Mocht het lukken laat ik het zeker weten.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

NAT en DYNDNS werkt niet met nieuwe modem/router

En lje uw eigen router ertussen uit haalten eens enkel je NAS een nieuw IP adres geeft.Het is sowieso niet nuttig om2routers te hebben.

En in 90%van de thuisnetwerken is de Home gateway meer dan voldoende.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MarcVIM
Professional Meerweter
Berichten: 179
Nieuwe TV-theek? Warming up? BINGO! De volle 100!

NAT en DYNDNS werkt niet met nieuwe modem/router


@Pistache schreef:

Beste MarcVIM,

 

ik hou er ook niet echt van om heel mijn router in DMZ te plaatsen.

 


Begrijp ik wel.

Ik heb nu zelf alle functionaliteit van mijn eigen router (die is geconfigureerd als router) met port forwarding via de Telenet Modem/Router opgezet. Een beetje zoeken als beginneling naar welke poort wat gaat doen. Maar alles wat ik nodig heb werkt: mediaserver, VPN server, FTP, Router setup, enz. Een ASUS RT-AC68U.

Blijven proberen? Maar een simpele modem is in jouw geval wellicht de aangewezen weg.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

NAT en DYNDNS werkt niet met nieuwe modem/router


@Pistache schreef:

Bedankt voor uw reactie.

ik heb dubbele NATTING en port forwarding getest en het lukt niet.
dus port forwarding naar router en vervolgens rule op mijn router naar het ip van NAS zonder succes. Probleem op mijn eigen router?
de gegeven suggestie lijkt me heel logisch maar ik krijg het niet werkend. Ik heb ondertussen via Telenet gevraagd om een gewone modem te plaatsen. Vrijdag komen ze.

ik ga nog wat proberen. Mocht het lukken laat ik het zeker weten.


Je moet de NAT en DHCP van je 2e router uitschakelen. Op die manier is het eigenlijk gewoon een access point.

Dus ook geen port forwarding ofzo instellen.

Hoe werkt die dyndns precies? Anders moet je eens zoeken of je daarvoor poorten moet openzetten?

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes