Beantwoorden
Zyklome
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Nas Synology rechtstreeks aan Telenet modem

Kan ik een switch aansluiten om meer lan poorten te hebben om een Nas systeem op mijn netwerk te installeren?Mijn 4 poorten op de telenet router zijn allemaal bezet!

Tags (1)
0 Likes
7 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nas Synology rechtstreeks aan Telenet modem

Ja dat kan 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Nas Synology rechtstreeks aan Telenet modem

Dat zou moeten werken. En indien mogelijk neem je een POE switch. Als je NAS ook POE ondersteunt natuurlijk, dan word hij meteen ook van stroom voorzien.😉

Never trust in Dust
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nas Synology rechtstreeks aan Telenet modem

Ik vrees dat er nog maar weinig NAS zijn met POE (Power Over Ethernet) vooral omdat die als ze aan het werken zijn redelijk wat stroom nodig hebben en dan moet je een switch voorzien die redelijk wat kan leveren.

Het neemt niet weg dat de initiële vraag met ja kan beantwoord worden. Ikzelf heb een switch van 24 poortjes met daarop, camera's, NAS, Printer, vaste PC, Acces Point enz.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Nas Synology rechtstreeks aan Telenet modem

@igvfer 

Bij Coolblue hebben ze er nog redelijk wat in de aanbieding welke werken met een 12V adapter. POE dat levert toch meer stroom? Kracht weet ik niet, want er staat toch altijd zo weinig info over POE op de webshops. Niko maakt een domoticasysteem voor thuis en daar hebben ze POE modules van 48V.

Never trust in Dust
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nas Synology rechtstreeks aan Telenet modem

Dat klopt. Maar als je telkens met een omvormer moet werken heeft dit ook niet veel nut. In het geval van een NAS is dat nu niet echt een probleem omdat die toch redelijk groot is en die omvormer weg gestoken zit.

Het is leuker als je rechtstreeks op een switch met POE kunt aansluiten maar dan moet die voldoende capaciteit bieden. Je zal dan wel een switch hebben met bv 8 POE poortjes maar als er 1 poortje 48V pakt zal er op de rest niet veel meer overschieten.

Voor mij heeft een NAS met POE geen nut. Ik zie dat eerder voor kleinere toestellen zoals camera's, AP's en dergelijke die je soms wil plaatsen waar je geen stopcontact in de nabije buurt hebt en als je dan toch een draadje moet leggen dan liever een UTP met POE dan een stroomdraad + een UTP.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Nas Synology rechtstreeks aan Telenet modem

Is niks dan de waarheid. Maar wat voor vermogen heeft een POE switch? Staat nooit nergens vermeld...
Dit is toch eigelijk belangrijk om te weten als je hem nodig hebt voor verschillende toestellen zoals je zegt. Bon! camera’s ed dat zal niet veel verbruiken, alhoewel er continu stroom moet zijn...
Never trust in Dust
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nas Synology rechtstreeks aan Telenet modem

We zijn hier weer een topic aan het kapen maar je hebt mijn aandacht getrokken en ik kijk eens wat ik er allemaal over kan vinden en zal dit in een ander topic zetten. Misschien zijn er mensen daarmee geholpen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.