Beantwoorden
EdgarZ
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Netgear Insight app niet bereikbaar bij Telenet

In mijn Telenet home netwerk bevinden zich een aantal smart switches die gemanaged worden via de Netgear Insight app. De app kan echter geen contact maken met de Insight servers, terwijl de switches wel gewoon werken. Ik kan via de Netgear Insight app de switches dus niet managen.

 

Aangezien al mijn andere netwerkverkeer wel goed functioneert is het vermoeden van Netgear dat dit met (DNS?) filtering aan de kant van Telenet te maken kan hebben. Bij een vorige provider in NL werkte de Insight app wel in dezelfde configuratie. 

 

Heeft iemand hier ervaring mee?

Tags (1)
0 Likes
3 reacties
kristofDW
Freshman Allesweter
Berichten: 1262
Krak 2021 Krak 2022 Applaus voor jezelf! Krak

Netgear Insight app niet bereikbaar bij Telenet

@EdgarZ Heb je al intern een vast ip adres gebruikt ?

IP: tussen 192.168.0.10 tot 99 die je nog niet gebruikt.

Default gateway: 192.168.0.1

subnetmask: 255.255.255.0

vind het raar dat het niet zou werken want bij mij werkt dit wel

Krijg je soms een foutmelding? Of zijn je devices gewoon niet zichtbaar?


KristofDW | Krak
carpé diem.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
EdgarZ
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Netgear Insight app niet bereikbaar bij Telenet

Dank, ik zal de switch (CP110p) eens op een vast intern IP adres zetten.

 

Het device laat zich toevoegen in de app, maar blijft verder op "Waiting for first connect" staan. Dit zou ook een probleem met Insight kunnen zijn, heb al meerdere malen de procedure voor opnieuw toevoegen en resets uitgevoerd. 

EdgarZ
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Netgear Insight app niet bereikbaar bij Telenet

Het statisch IP is inderdaad de oplossing blijkbaar. In een keer connectie...

Wel apart dat Netgear zelf niet verder kwam dan "misschien een DNS issue"....

 

Grote dank!