Beantwoorden
Koeky
Freshman Weetjesweter
Dat loopt vlotjes. Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Netwerknaam wijzigen bij F@ST3896LG-TN?

Bij de nieuwe modem, F@ST3896LG-TN, Docsis 3.1 Wifi6 (docsis).
Heb ik bij Netwerkveiligheid, de netwerk naam van mijn wifi veranderd zodat alle smart home apparaten weer werken en niet allemaal opnieuw moet gaan instellen. Nu staan er bij de WiFi lijst op mijn apparaten 2 namen dat van de modem Telenetxxxx en mijn aangepaste naam? Bij de vorige modem had ik nog de keuzen voor een 2.4 GHZ en 5 GHZ, bij de nieuwe modem heb ik deze keuzen niet, daar kan ik maar een naam opgeven.
Is de Telenetxxxxx naam niet aan te passen? Welk WiFi zit nu op welk GHZ kanaal?

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Netwerk naam wijzigen geeft 2 WiFi namen.

1 reactie
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Netwerknaam wijzigen bij F@ST3896LG-TN?

Normaal gezien kan je die Telenetxxxxx op deze modem ook aanpassen, maar ik heb er in het verleden wat problemen mee gehad. In principe zou deze nieuwe modem de instellingen van de oude automatisch moeten overnemen. Probeer het een paar keer en als het echt niet lukt, bel dan even naar de helpdesk; zij kunnen dat voor je aanpassen.

Met de modem die je nu hebt kan je geen aparte netwerknamen instellen voor 2.4 en 5 GHz. Je hebt nu 1 netwerknaam voor zowel 2.4 GHz als 5 GHz. Als je op je (Android) smartphone deze app installeert, dan kan je zien dat er wel degelijk 2 signalen zijn.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.