Beantwoorden
HomeLate
Freshman Weetjesweter
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Nieuwe F@ST3896LG-TN en game issues

Sinds de installatie van een nieuwe modem, de F@ST3896LG-TN,  heeft mijn zoon problemen met games zoals League of Legends. De symptomen zijn als volgt (in zijn woorden):

• bij Match selection wordt wel een match gevonden, maar de game 'freezed' op dat moment. Hij kan zien wat andere spelers doen, maar de game blijft in zijn geval op match selection steken.
  • als hij er toch in slaagt verder te geraken, komt hij in het 'Champion' selection en heeft hij identieke problemen als in Match selection
  • disconnects op willekeurige momenten

Deze problemen waren er niet met de oudere witte 'toren'-modem. Die moest vervangen worden omdat deze op willekeurige momenten uitviel en moeite had met herstarten.

De andere toestellen hebben geen problemen met internettoepassingen. Er draait een server met Roon en die heeft geen connectie issues.

Volgens winMTR ook geen packet loss op zijn computer (telenet.be, 8.8.8.8, 1.1.1.1...) noch op de andere computers op het netwerk.

Ik weet niet meer waar zoeken, maar ik vermoed dat het aan de modem ligt.

0 Likes
2 reacties
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@HomeLate het is niet omdat je geen packet loss hebt dat uw TTL of time niet te hoog is.

Als je een ping doet naar bijvoorbeeld www.google.be , hoeveel Time en hoeveel TTL heb je , want als die waarde te hoog staat kan je geen deftige gameserver draaien. 

KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
HomeLate
Freshman Weetjesweter
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Kristof, Time is gemiddeld 15ms en TTL is 116 met een ping naar Google.be.

Effe ter verduidelijking, ik wil geen gameserver opzetten. Het issue is, dat sinds overschakelen naar de nieuwe modem, mijn kinderen issues hebben met het spelen van online games zoals LoL.

0 Likes