|
26.379
netweters
|
164.252
antwoorden
|
|
22.047
vragen
|
Hey.
Ik heb gisteren mijn oude modem ingeruild voor de CV8560E aangezien ik van plan ben mijn eigen router te gaan gebruiken en wil deze dus ik bride mode zetten.
Nu is het zo dat ik in My Telenet helemaal geen opties heb om deze router te configureren dus kan ik deze helaas ook niet in bride mode zetten. Ik krijg hier de foutmelding "Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw." Ik heb reeds vernomen dat veel gebruikers in het verleden deze melding kregen bij het wijzigen van instellingen? Bij mij kan ik dus helemaal niet eens aan mijn instellingen. Zo vond ik deze thread (van 2023!) met een gelijkaardig probleem maar geen duidelijke oplossing helaas, buiten een onnodige ipv6 discussie?
Heb gisteren avond ook nog de klantendienst aan de lijn gehad. Zij wisten mij te vertellen dat alles eigenlijk goed geregistreerd staat en dat het inderdaad raar is dat ik geen toegang heb tot deze instellingen. Conclusie: "Bekijk het morgen nog eens opnieuw, het zou kunnen dat het systeem uw modem pas zal verwerken in de nacht om onnodige belasting te voorkomen." We zijn inmiddels een dag verder, en helaas nog geen positieve veranderingen.
Ik krijg overigens ook nog deze (fout)meldingen op My Telenet. Interactie met deze meldingen levert niets nuttigs op buiten algemene hulp artikelen.
Enig idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? Heb mijn router al proberen resetten maar daar zit het probleem niet. Misschien ook wel handig om te vermelden: Mijn internet doet het gewoon.
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heb je tussen nu en 2019 ooit iets gewijzigd aan je Telenet abo , zakken verwijdert of bij gezet neen dan zit je nog op oude systeem
Geef het tijd zal wel weer in orde komen
Ja dat heb ik. Heb eerder al mijn abonnement en router gewijzigd.
Dat is raar eigenlijk zou er in moeten kunnen
Als maandag avond niet werkt neem contact op met Telenet
Trek ook eens de modem een tijdje uit zo lang mogelijk wie weet doet het iets
https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/technisch/chat-met-ons
Je screenshots moeten nog goedgekeurd worden en het is weekend, dus even wachten. Is de router al verbonden met de modem? Indien zo, kijk dan op de MyTelenet app > Wifi-netwerk DETAILS > Toestellen verbonden (1) wat het MAC-adres is. Als je de bridge mode niet zelf kan instellen, vraag dan aan telefoon (te hopen dat je iemand met kennis aan de lijn hebt; bel en kies 'technisch probleem') om dit MAC-adres voor jou in te stellen in bridge mode.
Nog niet, morgen wordt de router geleverd. Die Wifi-netwerk details heb ik dus geen toegang toe, dus ik denk dat het dan hoe dan ook via de klantendienst zal moeten gaan...
Niet via de app en ook niet via https://mijn.telenet.be/ op een PC of laptop?
Niet via de app en ook niet via pc helaas. Onder "Wifi-netwerk" staat er ook "Oeps! Er ging iets mis".
Oplossing:
Blijkt dat je simpelweg 48 uur moet wachten na het installeren van een nieuwe router voordat je de instellingen te zien krijgt en dus kan aanpassen.