Beantwoorden
GADS-GS
Freshman Meerweter
Berichten: 55
WOW, overzichtelijk! Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Nog een vraagje betreffende de telenet router CV8560E

F41A3A30-0D96-4A1F-8698-E198A34EC6DD.png
Ik wens de Telnet router CV8560E in bridge mode te plaatsen. Ik weet hoe dit moet maar ik weet niet juist met welke poort van CV8560E moet verbinden met mijn eigen router. Ik veronderstel dat het één van de gele poorten (zie afbeelding) die via het Mac adres van mijn modem gebridged wordt. Op de CV8560E is er ook een blauwe WAN poort die inactief is. Ik veronderstel dat deze poort inactief blijft en niet gebruikt moet worden. De overige gele poorten zijn bedoeld voor telenet toestellen, zoals digicorder, … denk ik.

 

De nieuwe modem zou ik maandag 29/11 willen installeren, vandaar nu deze vraag nu.

 

 

 

0 Likes
2 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Nog een vraagje betreffende de telenet router CV8560E


@GADS-GS  schreef:

Ik wens de Telnet router CV8560E in bridge mode te plaatsen. Ik weet hoe dit moet maar ik weet niet juist met welke poort van CV8560E moet verbinden met mijn eigen router. Ik veronderstel dat het één van de gele poorten (zie afbeelding) die via het Mac adres van mijn modem gebridged wordt.


Het maakt niet uit op welke LAN poort je eigen router staat.

Het is ook niet een poort die gebridged wordt, maar een apparaat (met het gebridgde Mac adres).

 


@GADS-GS  schreef:

Op de CV8560E is er ook een blauwe WAN poort die inactief is. Ik veronderstel dat deze poort inactief blijft en niet gebruikt moet worden.


Zoals je het zelf zegt: dat is een WAN poort. Die wordt op dit ogenblik niet gebruikt, maar als die gebruikt zou worden, is de bedoeling een extra WAN (voorbeeld een 4G router met back-up internet).

Hier komt dus geen internet "uit", maar gaat er internet "in" (bij manier van spreken).

 

GADS-GS
Freshman Meerweter
Berichten: 55
WOW, overzichtelijk! Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Nog een vraagje betreffende de telenet router CV8560E

Oké, is nu duidelijk voor mijn, bedankt