Beantwoorden
Go-Sea
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Onbeperkt surfen Telenet stuk duurder dan ..

Waarom ben je als je onbeperkt wil surfen (of toch 300GB/maand) met Whoppa 20 tot 30 euro/maand duurder uit voor quasi exact hetzelfde als bij Orange (en TV Vlaanderen) ?  Zelfs Proximus is goedkoper.  (vast bellen doe ik al jaren niet meer)

 

Op mijn vragen naar toekomstige kortingen/acties via mail en telefoon bij Telenet krijg ik enkel het antwoord "we vinden het spijtig u te verliezen als klant".    Beetje het electrabel gevoel (zakten eerst ook niet met hun prijs).  Korting geven ze niet, of toch niet aan mij.  Meer dan 10jaar klant trouw betalend via domicilie.  gsm ben ik ondertussen verhuisd (Vikings) , gas & electriciteit..   spijtig

 

Wigo is al helemaal duur, ik begrijp niet dat dat verkocht geraakt, kijken mensen niet op internet ?

 

Carl

0 Likes
22 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Onbeperkt surfen Telenet stuk duurder dan ..

Als het op een ander 20 tot 30 euro goedkoper is voor hetzelfde,waarom blijf je dan nog bij Telenet.

En whoppa geeft 750GB in de piek en onbeperkt in de dal uren.

Go-Sea
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Onbeperkt surfen Telenet stuk duurder dan ..

Ik ga ook naar Orange overschakelen, het maandelijks verschil is te groot.  Ik neem enkel nog een maand of mss 2 om mijn E-mail over te zetten (diensten) en nog eens rustig verder te verdiepen.   En wie weet is er nog een actie met black Friday.. of heeft mijn post hier een effect.. maar ik heb er niet veel hoop op.  

 

0 Likes
Go-Sea
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Onbeperkt surfen Telenet stuk duurder dan ..

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Onbeperkt surfen Telenet stuk duurder dan ..

Ik wil je niet wegjagen, maar wat mail betreft ben je beter af met een eigen domein bij een provider die ook mailhosting aanbiedt. Zo heb ik al verschillende jaren een eigen domein met mailhosting en een zgn. catchall ingesteld (= alles op @mijndomein komt aan in mijn mailbox). Op zowat alle websites waar ik registreer gebruik ik mijn eigen domein, dus overstappen naar een andere provideris niet meer zo'n groot probleem als het vroeger was.

 

Maar voorlopig bekijk ik het nog even bij TN. 😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Onbeperkt surfen Telenet stuk duurder dan ..

En denk je nu echt dat het bij Orange 24 op 24 ONBEPERKT is aan volle snelheid?

https://www.orange.be/nl/hulp/internet-en-televisie/fair-use-policy

Fair use policy

Om al onze klanten te kunnen laten profiteren van ultrasnel internet, kunnen dezelfde gebruiksvoorwaarden en het beheer van de internetdienst van toepassing zijn die bepaald worden door de kabeldistributeurs. De maximale snelheid van P2P-verkeer kan beperkt worden tijdens de piekuren. Het dataverkeer peer-to-peer (P2P) is het delen van bestanden tussen internetgebruikers. Het zijn applicaties zoals bv BitTorrent, Vuze, eMule, Gnutela,… Dit heeft niets te maken met het gebruik van Youtube, Facebook, surfen, emails, skype, web radio/TV, Spotify, iTunes, Netflix Usenet,… die geen P2P applicaties zijn.

Indien je tijdens piekuren meer dan 750GB tijdens eenzelfde maand verbruikt, zal je tijdelijk beschouwd worden als een intensieve gebruiker. In dit geval kan je internetsnelheid tijdens de piekuren tijdelijk verminderd worden (10 Mbps download en 1 Mbps upload) maar je volume blijft onbeperkt.

Go-Sea
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Onbeperkt surfen Telenet stuk duurder dan ..

Dank je.  Orange hetzelfde als bij Whoppa dus.  Ik zit met mijn gezin aan 250 a 300GB momenteel.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Onbeperkt surfen Telenet stuk duurder dan ..

Ik zit bij Orange en ik ga volgende week overschakelen naar Telenet. 

Het is misschien (beetje) duurder, maar ik betaal liever iets meer, dan heb ik tenminste kwaliteit.

Succes met je keuze.

 

Joery

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Onbeperkt surfen Telenet stuk duurder dan ..

Je zit met jouw gezin aan 300 GB  per maand.

Heb je alles geteld? Want ik vind de site van Orange vrij onduidelijk.

Hoeveel tv's heb je in het gezin?  Hoeveel gsm-abonnementen? Ben je al Orange Mobile-klant?

 

Als je overstapt naar Orange ben ik wel nieuwsgierig naar hoe het daar is. Hou je ons op de hoogte?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SergeDebue
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Onbeperkt surfen Telenet stuk duurder dan ..

Ik heb een beetje hetzelfde probleem. Ik heb enkel internet thuis (basic). Nu zou ik een onbeperkt internet, ik verbruik veel meer GB door IPTV te bekijken. Maar als ik zie de prijs voor een onberperkt abonnement bij Telenet (74€) word ik gek !

Bvb EDPNET heeft een onbeperkt internet voor 35€ ! Maar ik heb geen chance, de Proximus lijn is niet voldoen bij mijn...zelf geen ADSL nog.

 

Proximus moet zijn lijnen delen voor derde (EDPNET, SCARLET, UNITED, DOMMEL...) maar Telenet blijft 100% eigenaar van zijn lijnen ! Waar is de concurrentie hier dan...?

 

Ik kan eventueel mijn GSM abonnement samen linken, maar ja, INTERNET + GSM bestaat ook niet !

 

Iemand heeft een andere oplossing, misschien heb ik iets gemist.

 

Dank-u. Serge

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Onbeperkt surfen Telenet stuk duurder dan ..

Telenet moet zijn heel goede kabelverbinding ook delen met  o.a met een provider met een oranje kleurtje. xDSL is goedkoper maar veel beperkter. Zo kijk je TV via xdsl via het internet wat ervoor zorgt dat als je TV kijkt uw huisgenoten hun stream daalt. En de afstand tot de wijkcentrale laat ook de capaciteit dalen. Je zal er wat moeten voor over hebben om perfect internet te hebben.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Creativeee
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
YEAH! CAPSLOCK DAY! Jij bent af! Handje vol! Twee handen vol!

Onbeperkt surfen Telenet stuk duurder dan ..

@SergeDebue 

 

Onbepert Fiber 200 komt op 74 euro ja, maar er zit een promo op van 12maanden lang 20 euro korting.

Dan komt je onbeperkt surfen aan supersnelheid op 54 euro.

+

Als je zou vergelijken, bij EDPNET zou jij waarschijnlijk draadloos maar 50Mbps halen..

En bij Telenet waarschijnlijk rond de 160Mbps..

 

Over upload snelheid praat ik zelfs niet.. eer je iets geupload hebt kan je het evengoed tevoet gaan afgeven.

 

Scarlet is ook goedkoop, maar heeft ook een max surfsnelheid van 50mbps.. (MAX) Wat toch wel 3-4x trager is als telenet

 + wat @igvfer zegt klopt ook.. er komt zoveel meer bij kijken dan alleen "twee prijzen" naast elkaar te leggen en de conclusie maken dat Telenet duur is..

 

Altijd leuk zo providers vergelijken kwa prijs. Maar vergelijk dan ook effectief de details 🙂

 

Wat het delen van netwerk betreft, Het netwerk blijft inderdaad van Telenet maar ook orange zit op deze kabel 😉

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Onbeperkt surfen Telenet stuk duurder dan ..

Ik heb eens gekeken bij EPDNet en bij Proximus wat ik zou kunnen krijgen. Bij beiden zeggen ze dat ik ongeveer de helft kan krijgen van hetgeen ze adverteren. Dat is een goede 40 Mbps down en 10 Mbps up. Proximus heeft dan wel de eerlijkheid om er bij te vermelden dat mijn effectieve snelheid max. 15 Mbps down is en 1.9Mbps up. Dat is amper goed om 1 TV te spelen OF internet te gebruiken voor 1 à 2 personen. Als je op een goede locatie woont kan je als alleenstaande bewoner inderdaad wel goedkoper af zijn. Maar voor een gezin met netflixers enzo ben ik nog zo zeker niet dat het goed lukt zelfs als ze je geven wat ze adverteren.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Onbeperkt surfen Telenet stuk duurder dan ..


@SergeDebue@  schreef:

Ik heb een beetje hetzelfde probleem. Ik heb enkel internet thuis (basic). Nu zou ik een onbeperkt internet, ik verbruik veel meer GB door IPTV te bekijken. Maar als ik zie de prijs voor een onberperkt abonnement bij Telenet (74€) word ik gek !

Bvb EDPNET heeft een onbeperkt internet voor 35€ ! Maar ik heb geen chance, de Proximus lijn is niet voldoen bij mijn...zelf geen ADSL nog.

 

Proximus moet zijn lijnen delen voor derde (EDPNET, SCARLET, UNITED, DOMMEL...) maar Telenet blijft 100% eigenaar van zijn lijnen ! Waar is de concurrentie hier dan...?

 

Ik kan eventueel mijn GSM abonnement samen linken, maar ja, INTERNET + GSM bestaat ook niet !

 

Iemand heeft een andere oplossing, misschien heb ik iets gemist.

 

Dank-u. Serge


 

Ja 74eu voor enkel Fiber 200 is veel geld.

In een pakket is het in verhouding goedkoper: Whoppa kost 81,18 eu en dus voor een dikke 7eu meer zit daar de huur van de digicorder + een vaste lijn in maar ik begrijp dat je enkel internet en mobiel wil dus dat gaat overkill zijn voor jou.

Een pakket Internet en mobiel bestaat inderdaad niet maar je kan uiteraard wel een internetabonnement nemen en een mobiel abonnement (king/kong) maar dan betaal je nog altijd voor alles de volle prijs.

Hoeveel data verbruik je met je gsm? Voor 95eu heb je een WIGO met 1 gsmnummer: dat is onbeperkt surfen, onbeperkt bellen met vaste lijn en gsm naar alle Belgische nummers, 2GB data op je gsm en huur digicorder. Maar dat is misschien ook overkill voor jou

 

Don't shoot the messenger 🙂 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SergeDebue
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Onbeperkt surfen Telenet stuk duurder dan ..

Wat heb ik nodige is : 

50mbps download

10mbps up

+- 500gb 

Dit is voldoende voor mijn IPTV + 2 smartphone + 1 pc.

 

Orange gebruikt de kabel enkel voor de tv. Internet is via 4g. 

 

 

0 Likes