Beantwoorden
Go-Sea
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Onbeperkt surfen Telenet stuk duurder dan ..

Waarom ben je als je onbeperkt wil surfen (of toch 300GB/maand) met Whoppa 20 tot 30 euro/maand duurder uit voor quasi exact hetzelfde als bij Orange (en TV Vlaanderen) ?  Zelfs Proximus is goedkoper.  (vast bellen doe ik al jaren niet meer)

 

Op mijn vragen naar toekomstige kortingen/acties via mail en telefoon bij Telenet krijg ik enkel het antwoord "we vinden het spijtig u te verliezen als klant".    Beetje het electrabel gevoel (zakten eerst ook niet met hun prijs).  Korting geven ze niet, of toch niet aan mij.  Meer dan 10jaar klant trouw betalend via domicilie.  gsm ben ik ondertussen verhuisd (Vikings) , gas & electriciteit..   spijtig

 

Wigo is al helemaal duur, ik begrijp niet dat dat verkocht geraakt, kijken mensen niet op internet ?

 

Carl

0 Likes
22 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Onbeperkt surfen Telenet stuk duurder dan ..


@SergeDebue@  schreef:

Wat heb ik nodige is : 

50mbps download

10mbps up

+- 500gb 

Dit is voldoende voor mijn IPTV + 2 smartphone + 1 pc.

 

Orange gebruikt de kabel enkel voor de tv. Internet is via 4g. 

 

 


Niet waar. Zeer slechte informatie. Orange gebruikt wel degelijk de kabel. Want er moet een modem geplaatst worden.  Maar je kan enkel een pakket TV + internet+ Gsm abo kopen. Ik ben aan het zoeken voor fiber100 met aankoop extra volume maar vind niet direct de prijs voor extra volumeblokken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Onbeperkt surfen Telenet stuk duurder dan ..

Orange met Telenet vergelijken ?

Das appelen met kokosnoten vergelijken.

 

Zelfde kabel, zelfde type modem, zelfde versterkers maar loopt vierkantig, traag internet , plots een kleine week zonder internet,...

 

Maar tis goedkoper aan u de keuze

 

Meest gehoorde reactie van winback klanten : we hebben ons laten vangen ,nooit meer...

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Onbeperkt surfen Telenet stuk duurder dan ..

Ik pleit niet voor de oranje vrienden. Die werden aangehaald als alternatief. Ik hoor zowel positieve als negatieve reacties. De meeste negatieve reacties zijn er over de service achteraf. Net zoals bij onze paarse vrienden. Ik heb de indruk dat Telenet op dat gebied de beste aftersales biedt, ook al gebeuren er nog fouten.

Gisteren nog op het forum van onze paarse vrienden gekeken. Wat je daar allemaal leest slaat alles.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
brokkeryder
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
YEAH! CAPSLOCK DAY! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf!

Onbeperkt surfen Telenet stuk duurder dan ..

Staat nu Internet Fiber 200 – permanent €20/maand korting tot een eventuele prijswijziging.

Ik betaal nu iets van een 51€ voor 60Mbps en onbeperkt surfen. Zou graag willen overschakelen maar Telenet kennende met hun prijswijzigingen, wat denken jullie hierover?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Onbeperkt surfen Telenet stuk duurder dan ..


@brokkeryder@  schreef:

Staat nu Internet Fiber 200 – permanent €20/maand korting tot een eventuele prijswijziging.

Ik betaal nu iets van een 51€ voor 60Mbps en onbeperkt surfen. Zou graag willen overschakelen maar Telenet kennende met hun prijswijzigingen, wat denken jullie hierover?


U hebt blijkbaar een verkeerde perceptie van de prijswijzigingen die Telenet door voert. Andere providers doen dit evenzeer en soms zelfs vroeger dan Telenet. Bij de laatste prijswijziging had Proximus zijn prijzen al een maand eerder verhoogd. Maar dit valt bij Telenet natuurlijk op omdat Telenet in Vlaanderen zoveel internet aansluitingen heeft als Proximus over heel België.

En je kan een xDSL lijntje waar 60 Mbps wordt beloofd maar waar je al veel geluk moet hebben qua ligging enz. om deze snelheid te krijgen. Ik ben ervan overtuigd dat je bij Telenet voor 95% van de tijd zeker 90% van de beloofde snelheid haalt. Als prijs belangrijk is, als enige gebruiker, moet je niet bij Telenet zijn. Maar wens je een kwalitatieve verbinding voor meerdere gebruikers dan is Telenet de enige goed keuze.

Meestal past Telenet zijn prijzen aan, vrij voorspelbaar, in februari, dus mag je ervan uit gaan dat je de korting ongeveer een 4-tal maanden zal genieten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Onbeperkt surfen Telenet stuk duurder dan ..


@brokkeryder@  schreef:

Staat nu Internet Fiber 200 – permanent €20/maand korting tot een eventuele prijswijziging.

Ik betaal nu iets van een 51€ voor 60Mbps en onbeperkt surfen. Zou graag willen overschakelen maar Telenet kennende met hun prijswijzigingen, wat denken jullie hierover?


Is inderdaad voor interpretatie vatbaar Er staat bij info, voorwaarden promotie letterlijk: €20 korting per maand op de prijs van €74 van Internet Fiber 200 tot een eventuele prijswijziging

 

Als telenet het heeft over een permanente korting denk ik ook wel dat die permanent is. Volgens mij slaat dat tot een eventuele prijswijziging op de prijs van 74 euro.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Onbeperkt surfen Telenet stuk duurder dan ..


@Wheng@  schreef:

@brokkeryder@  schreef:

Staat nu Internet Fiber 200 – permanent €20/maand korting tot een eventuele prijswijziging.

Ik betaal nu iets van een 51€ voor 60Mbps en onbeperkt surfen. Zou graag willen overschakelen maar Telenet kennende met hun prijswijzigingen, wat denken jullie hierover?


Is inderdaad voor interpretatie vatbaar Er staat bij info, voorwaarden promotie letterlijk: €20 korting per maand op de prijs van €74 van Internet Fiber 200 tot een eventuele prijswijziging

 

Als telenet het heeft over een permanente korting denk ik ook wel dat die permanent is. Volgens mij slaat dat tot een eventuele prijswijziging op de prijs van 74 euro.


Dus jij denkt dat als Telenet zijn prijs verhoogd naar laat ons zeggen 77€ je op die prijs dan een korting van 20€ krijgt. Hopelijk is dat zo voor de klant. Op die manier is dat dan een prijsverlaging die alleen voor nieuwe klanten geldt. Je zal maar pech hebben en al een aantal jaar 74€ betalen per maand en dit in de toekomst verder blijven betalen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Onbeperkt surfen Telenet stuk duurder dan ..


@igvfer@  schreef:


Dus jij denkt dat als Telenet zijn prijs verhoogd naar laat ons zeggen 77€ je op die prijs dan een korting van 20€ krijgt. Hopelijk is dat zo voor de klant. Op die manier is dat dan een prijsverlaging die alleen voor nieuwe klanten geldt. Je zal maar pech hebben en al een aantal jaar 74€ betalen per maand en dit in de toekomst verder blijven betalen.


Ja zo interpreteer ik het toch. Het zou straf zijn moest telenet het woordje permanent gebruiken en dat dan enkele maanden later die korting zou wegvallen.

 

Wat bestaande klanten betreft: Geldig voor nieuwe klanten en bestaande klanten die upgraden/downgraden naar een Internet Fiber 200. Ook geldig voor bestaande klanten die een Internet Fiber 200 abonnement hebben en op 22/10/18 reeds van de tijdelijke €20 korting/maand gedurende 12 maanden genoten.

 

Wanneer je al jaren de volle pot betaalt zou ik proberen om eens te down-of upgraden naar een andere abonnement (Fiber 100 of Fiber 200, afhankelijk van welke abonnement je nu hebt) en een maandje later terug naar het originele abonnement want "Ook geldig voor bestaande klanten die upgraden/downgraden naar een Internet Fiber 200.

Zou dat lukken denk je?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes