Beantwoorden
pvosselaer
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Onnodige blokkering van websites door Safespot+

Reeds een paar weken worden enkele nuttige websites en links geblokkeerd door Safespot. Volgens de medewerkers en de sites van Telenet moet ik Safespot desactiveren: (= schrappen van alle koppelingen op al mijn toestellen) en daarna alles terug weer installeren. Dit is enorm complex en tijdrovend!!! Ook het aanduiden in het blokkeringsbericht dat deze sites veilig zijn, geeft geen oplossing. Bovendien constateer ik dat Safespot niet meer beschikbaar is (5 euro per maand), maar dat ik bij de herinstallatie alleen nog  Safespot+ met Safespot-guard tegen 8 euro kan activeren!!! Overigens deze nieuwe installatie bracht geen soelaas. De sites blijven geblokkeerd!!!

Gisteren vond ik op de site van Telenet de optie om Safesurf toe te voegen en deze toepassing heeft blijkbaar de optie "Ga verder", zodat ik de blokkering kan omzeilen! Maar zodra ik deze toepassing activeer krijg ik een mail dat mijn Safespot+ werd stopgezet. Blijkbaar zijn deze beide toepassingen niet compatibel!!!!

Ook de Telenet-medewerkers zijn niet op de hoogte van de Safespot+ toepassing!!!

Hoe kan ik die blokkeringen opheffen.

6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5925
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Onnodige blokkering van websites door Safespot+

@pvosselaer 

Welk abonnement heb je ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
pvosselaer
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Onnodige blokkering van websites door Safespot+

Easy Internet

pvosselaer
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Onnodige blokkering van websites door Safespot+

Nog steeds wordt bv. de site van de 'Koninklijke Oudheidkundige Kring van het Land van Waas' (www.kokw.be) door Safespot+ bij mij als onvelig beschouwd??? Dit lijkt mij geen erg gevaarlijke site!!! Andere Telenet-gebruikers laten mij weten dat ze geen problemen hebben met deze site. Maar ik ben niet zeker of zij Safespot+ hebben op hun toestellen.

Dit probleem doet zich nu reeds minstens een maand voor!!!!

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1244
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Onnodige blokkering van websites door Safespot+

Dat hier komen melden zal weinig veranderen; dit is hier een klantenforum. Je kan hier uiteraard je hart komen luchten, maar een verandering zal het niet teweegbrengen.

Heb je de site geraporteerd als veilig?

Hoe weet ik dat Safespot+ een website blokkeert?

In dat geval toont je browser een foutmelding.

Bij de gezinsinstellingen in de Safespot-app zie je waarom Safespot+ de website precies blokkeert. Bijvoorbeeld:

  • Je verbinding is gepauzeerd. 
  • Je profiel in de SafeSpot-app laat niet toe dat je de webpagina bezoekt 
  • Je surftijd is verlopen 

Wil je een geblokkeerde website toch bezoeken? Rapporteer die dan als veilig. We kijken dit voor jou na.

Je kan ook (op eigen risico) de Safespot Home-bescherming voor dat toestel tijdelijk uitschakelen via de Safespot-app. Je moet de webpagina dan opnieuw laden of in sommige gevallen je browser opnieuw opstarten.

Bron: Safespot(+): veelgestelde vragen 


 

 


@pvosselaer  schreef:

Nog steeds wordt bv. de site van de 'Koninklijke Oudheidkundige Kring van het Land van Waas' (www.kokw.be) door Safespot+ bij mij als onvelig beschouwd???

Dat ze geen geldig certificaat gebruiken voor HTTPS zal ook niet echt helpen..


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
pvosselaer
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Onnodige blokkering van websites door Safespot+

Reeds meer dan 10-maal, gespreid over weken heb ik deze site aangeduid als veilig! Geen beterschap! 

Ik zou niet weten waar ik deze 'gezinsinstellingen' van safespot+ op mijn laptop zou kunnen vinden.

Inderdaad bij het uitschakelen van safespot+ kan ik de site bezoeken. Maar na reïnstallatie van Safespot kan ik de site niet meer bezoeken!! Moet ik ieder keer safespot uitschakelen????

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1244
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Onnodige blokkering van websites door Safespot+

Ik gebruik safespot zelf niet, probeer dus ook maar mee te denken


@pvosselaer  schreef:

Ik zou niet weten waar ik deze 'gezinsinstellingen' van safespot+ op mijn laptop zou kunnen vinden.


Misschien in de smartphone app?


@pvosselaer  schreef:

Inderdaad bij het uitschakelen van safespot+ kan ik de site bezoeken. Maar na reïnstallatie van Safespot kan ik de site niet meer bezoeken!! Moet ik ieder keer safespot uitschakelen????


Je spreekt over reïnstallatie, maar uitschakelen en deïnstalleren zijn wel 2 verschillende dingen.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.