24748
netweters
|
152265
antwoorden
|
20686
vragen
|
Ik gebruikte sporadisch openvpn om op mijn iphone of ipad contact te leggen met mijn nas.
een firewall Pfsense 2.7.2 fungeerdt als VPN server.
Recentelijk (enkele weken?) kan ik geen contact meer krijgen met mijn thuisnetwerk.
Ook vanop mijn win pc kan ik geen contact meer leggen met remote server waarvan ik het onderhoud verzorg.
Blokkeert Telenet som het VPN verkeer.
(Ook het nu pas gepoogde opzetten van een Wireguard VPN connectie lukt niet, maar mogelijks zit er hier nog een config foutje tussen.)
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik draai hier al heel lang een WireGuard VPN voor dezelfde reden.
Ik merk soms ook wat slechtere connecties, maar dat is vooral bij door een slechte verbinding en de extreem lage upload die Telenet heeft (zelfs in OneUP is dat maar 40 Mbit/s wat erg bedroevend is voor VPN verbindingen).
Misschien eens testen of de poorten nog open staan op de HGW? In het verleden al vaak gehad dat Telenet plots poorten sluit ondanks dat deze op Mijn Telenet open staan. HGW rebooten of opnieuw instellen vanuit fabriek verhielp het probleem.
Is uw certificaat niet vervallen?
ik werk wel met mac-bridging (VC8560E) en een eigen Firewall/ router.
@DylanVanAssche ik draai al jaren Openvpn en kan perfect 4k films streamen via vpn.
Je moet natuurlijk de juiste instellingen gebruiken 😉
@Pietsnot56 Bekijk eerst de logs van je OpenVPN, zodat we je gerichter kunnen adviseren.
Misschien kan je daar iets terugvinden.
Streamen okay nog, het is vooral bij bestanden op de NAS zetten en afhalen. Sinds de upgrade naar OneUP gaat dit nu aan 40 MBit/s, bij mijn One vroeger slechts aan 20 MBit/s. Ruim voldoende voor streaming, minder voor mijn use case 😉 Als je tips hebt voor de settings hoor ik het graag.
Er is nog geen connectie gemaakt en er er wordt nog geen log bestand aangemaakt.
voorlopig nog geen oplossing gevonden.
Allicht is probleem gebonden aan DNS instelling op firewall pfsense 2.7.2
Ik kan niet pingen naar mijn eigen telenet ip en dynamisch ip-naam.
Pingen naar en extern ip 1.1.1.1 of een extern telenet ip lukt mij wel.
Iemand soms een hint?
Is uw dynamisch ip bijgewerkt: staat het huidige ipv4 adres van de wan van je modem in de ddns?
Opgelost.
na installatie nieuwe router was mac adres in mijn telenet niet aangepast.