Opstelling voor static IP
Hallo allemaal,
Middels wat uitzoekwerk is het mij duidelijk geworden dat het mogelijk is om een modem only te krijgen ipv de huidige Telenet modem. De reden van switchen is dat ik thuis verschillende domotica apparaten heb staan en het niet altijd even gemakkelijk is om deze apparaten te voorzien van een static IP. Tevens wil ik net wat meer netwerk mogelijkheden / instellingen hebben dan nu mogelijk is op de Telenet modem.
Vandaar dat ik gebruik wil gaan maken van een eigen router en daarom dus een switch naar een modem only.
Nu wil ik graag jullie advies over mijn (toekomst) opstelling(en) en of het dus kan.
Modem Only > Patch (welke wordt gebruikt om meerdere kamers in huis te voorzien van een LAN verbinding) > Switch > Digicorder / Eigen router. Vanuit deze router wil ik dan naar de rest van de apparaten welke in de woonkamer staan en tevens een WLAN netwerk opzetten. Kan ik tevens nog vanuit de Switch naar andere apparaten gaan? Dus voor de eigen router?
De patch voorziet tevens LAN internet op mijn computerkamer met de volgende opstelling:
Dus de Patch > Switch > Desktop / NAS / Printer
Ik hoor graag jullie advies!