24749
netweters
|
152309
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hallo, vrijdag nieuwe pc geïnstalleerd bij buren en de nieuwe office 2016.
Als ik haar telenet mail wil instellen in Outlook, en ik volg de handleidingen van Telenet dan zie ik bij geavanceerde instellingen staan om de versleuteltechniek SSL te kiezen.
Dit is NIET selecteerbaar. Er staat SSL/TLS, en daar doet die het precies niet mee 😞 Iemand een idee wat te doen om dit op te lossen?
Heb op mijn vrouw haar pc gekeken (3 maanden geleden outlook 2016 opgezet), daar zijn de opties SSL en TLS apart beschikbaar. Allebei win10.
Mercikes alvast voor de hulp!!
Bart
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heb je in het tabblad "Server voor uitgaande e-mail" gekozen voor:
> "Aanmelden met"
> Gebruikersnaam: mailadres@telenet.be
> Wachtwoord: *********
> Wachtwoord onthouden: aangevinkt
> Beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) is verplicht: niet aangevinkt
Of heb je gekozen voor:
> "Dezelfde instellingen gebruiken als voor mijn inkomende e-mail"
?
Sorry, dit geeft hetzelfde probleem. Ondertussen iemand van Telenet aan de lijn gehad maar daar waren ze ook nog niet op de hoogte van het probleem. Hij zei om een screenshot te plaatsen hier ... bij deze
En als ik dan ver ga, dan lukt het aanmelden voor inkomende mails, maar bij uitgaande loopt die fout.
Heb al geprobeerd om "Geen" te kiezen, en automatisch (beiden icm de poorten 993 en 587) maar dan kan die zelfs niet aanmelden voor inkomende mails.
Ik heb hier hetzelfde probleem met thunderbird als mailprogramma.
Ik zet het op de juiste poort zijnde 587, maar of ik nu startTLS of SSL/TLS aanduid in beide gevallen geen verbinding.
Bij start TLS krijg ik de melding om mijn paswoord na te zien. Bij het andere heb ik zogezegd wel verbinding maar krijg ik een time out.
Ook al geprobeerd om als inlognaam mijn internetlogin te gebruiken maar krek hetzelfde probleem.
Ik merk dat dit probleem, hier op dit forum,regelmatig terugkomt bij diverse toestellen.
Ik hoop dat ze bij Telenet zo alert zijn om dit probleem op te merken en aan te pakken.
@sb ik denk dat jij meer ervaring hebt met Thunderbird?
@Ex-Netweter Voor Outlook zou normaal SSL/TLS geen probleem mogen zijn
IN: port 993 , encrypting SSL/TLS
OUT: port 587, encrypting STARTTLS
werkt bij mij wel, zowel op mijn PC met outlook 2016 als op mijn GSM met allerlei mail apps
de OUT op STARTTLS zetten heb ik nog niet geprobeerd. Ik ga direct terug naar de pc (bij de buren) en laat dan iets weten.
SUPER!! Het werkt, mercikes 😉
@igvfer- Ik heb 3 TN mailboxen ingesteld onder TB en ze werken allemaal zonder problemen. Wel allemaal POP, geen IMAP.
pop.telenet.be:995
SSL/TLS
smtp.telenet.be:587
STARTTLS
Normal password
Voor alle accounts gebruik ik de login/gebruikersnaam. Mijn wachtwoorden zijn allemaal 16 karakters en voldoen aan de minimumeisen van TN.
Wat je kan doen om je wachtwoord opnieuw in te stellen: Options > Security > Passwords > Saved Passwords.
Wachtwoord verwijderen. Als je e-mail verstuurt zal je opnieuw de vraag krijgen om je wachtwoord op te geven (aanvinken om het ww te onthouden).
@sb schreef:@igvfer- Ik heb 3 TN mailboxen ingesteld onder TB en ze werken allemaal zonder problemen. Wel allemaal POP, geen IMAP.
pop.telenet.be:995
SSL/TLS
smtp.telenet.be:587
STARTTLS
Normal password
Voor alle accounts gebruik ik de login/gebruikersnaam. Mijn wachtwoorden zijn allemaal 16 karakters en voldoen aan de minimumeisen van TN.
Wat je kan doen om je wachtwoord opnieuw in te stellen: Options > Security > Passwords > Saved Passwords.
Wachtwoord verwijderen. Als je e-mail verstuurt zal je opnieuw de vraag krijgen om je wachtwoord op te geven (aanvinken om het ww te onthouden).
@sb ben je zeker van die 995? Is het niet 993?