Beantwoorden
Meertmichael
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
Warming up? De vlam zit erin. Alles op zijn plek! On a roll...

Overstap van WIGO naar ONE met modem-only

Beste,

 

zijn er hier mensen die al weten hier het zit als je modem bridging gebruikt en zou overstappen van WIGO naar one ? 

blijft dit werken of moet je dan van modem switchen. 

want ik merk wel als dit werkt wordt er wel goedkoper voor ons hier. 

ik heb nu modem: 

DOCSIS 3.1 E-ROUTER (DOCSIS)

 

groetjes 

 

Michaël 

Tags (3)
0 Likes
5 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overstap van WIGO naar ONE met modem-only

@Meertmichael  

Als je de overstap gaat maken is het voor jullie modem geen probleem. Je hebt dus al de goede modem in huis die ook de Gigabit snelheden ondersteund. 

 

Als je veranderd raad ik je wel aan om na de verandering al je instellingen na te kijken in je modem. Bedoel daar mee te zeggen dat het dus kan zijn dat je bewaarde configuratie dan geheel verdwijnt en dat je opnieuw je configuratie moet doen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Meertmichael
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
Warming up? De vlam zit erin. Alles op zijn plek! On a roll...

Overstap van WIGO naar ONE met modem-only

Dus het werkt dus probleem alleen moet  ik an instelingen na kijken of deze nog correct zijn maar wel perfect want ik zou ook overstappen van unifi usg naar unifi dream machine pro dus komt wel goed uit 🙂 hartelijke bedankt 🙂 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overstap van WIGO naar ONE met modem-only

@Meertmichael  

Ja kijk die instellingen zeker na. Achterliggend zal namelijk je abonnement aangepast worden maar ook je modem zal dus herstarten na de overstap. Zeg ook niet dat het ook daadwerkelijk gebeurd dat je configuratie verdwijnt maar beter het zekere voor het onzekere nemen en dat is checken en eventueel opnieuw instellen. 

 

Maar als je toch overgaat naar een ander systeem is het dus geen groot probleem als de configuratie zou vervallen. Want als die niet vervalt ga je toch een andere configuratie moeten doen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Meertmichael
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
Warming up? De vlam zit erin. Alles op zijn plek! On a roll...

Overstap van WIGO naar ONE met modem-only

@patrick37 hoe is het beste om dit te regelen bellen naar klantendienst of langs gaan in shop ? 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overstap van WIGO naar ONE met modem-only

@Meertmichael  

Online via 'mijn Telenet' doen heb ik ook zo gedaan. Binnen de 48 uur krijg je bevestiging als het in orde is. 

Bellen kan je ook dan is het ook in orde of als je tijd hebt en wil genieten van de zon kan je langs gaan in een Telenet center. Dus alle manieren werken wel om het in orde te maken het is wat jij wil doen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes